Mumblenumber1 Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Barnehagen til Lillemann hadde visst sluttet med kokke i sommertiden og voila så skulle vi lage matpakker til minigutten vår. En til frokost(om vi ikke rekker å mate han hjemme) og en til lunsj. Men jeg har null peiling på hva han kan få med seg, han får fortsatt fruktmåltidet sitt. Idag fikk han brødskiver med leverpostei, det gidder han ikke å spise når vi er hjemme men merker at han håver innpå i barnehagen. I tillegg så har jeg sendt med fruktmos. Noen med ideer? Er alltid litt greit å ikke bare kjøre på med det samme hver dag. Husker mamma fikk for seg at jeg ikke spise annet enn brunost. Aner noen hvor LEI jeg ble av brunost?! Vet liksom ikke helt hvor populært det blir om jeg sender med han minipizzaer og pannekaker.
abella Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg lager matpakke til gutten min hver dag. Han har ikke melkeallergi, men det er sjelden at maten hans inneholder noe med melk allikvel. Han får ofte med seg et kokt egg eller eggerøre. Jeg sender også med middagsrester, kylling/kjøttbiter i en boks sammen med feks bønner, avokadobiter, tomat eller pastaskruer av fullkorn eller hva som helst annet. Noen dager lager jeg litt mer ut av det og sender med tomatsuppe i boks eller grove vafler. Synes det er greit å spise noe annet enn brød/kornprodukter, så forsøker å variere.
lillenims Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Spør barnehagen om de har forslag, de vet jo hva han har likt å spise der. Når det gjelder typer mat så kan det sikkert være lurt å sjekke ukeplanen (eller spørre personalet om de ikke har det) - en del typer mat er mindre praktisk enn andre ting å ha med på tur.
Ezmeralda Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Storebror på fire elsker havregrøt og får det i en boks til frokost i barnehagen hver dag. Startet m det da han var ett år. Til lunsj sender vi også med hva som helst; kokt egg, fiskekaker, grove pannekaker eller grove usukrede vafler m pålegg, pirog, pizza... Ved siden har han alltid en liten boks med grønnsaker som han elsker å maule, som cherrytomater, agurk, sukkererter, paprika, gulrot o.l. Det finnes så mange gode alternativer til melk i dag at det bare er å bytte ut vanlig melk m laktosefri melk i alt man lager.
Mikkemafian Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Vi har en 2,5 åring med melkeallergi. Hun spiser makrell i tomat, skinke, salami, avokado, banan og leverpostei på skiven. Noen dager får hun andre ting, som middagsrester, men jeg har blitt så flink til å beregne mengde til middag at det sjelden er noe igjen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå