Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Alltid gitt bare vann til barna mine (og meg selv) når vi er syke, enten forkjølet, vond hals m.v. Men så har det seg sånn at moren min, som er en forkjemper for saft føles det sånn, sier at barna blir myye fortere bedre hvis de får litt varm saft eller saft på flaske når de er syke. Kanskje hun har rett, men jeg blir bare på generelt grunnlag oppgitt for moren min synes så synd på ungene mine som bare får servert vann å drikke til vanlig. Stakkars små har hun gjentatte ganger sagt, vann er jo så kjedelig. Kanskje hun har rett når det gjeldre syksom, men jeg synes vann fungerer godt både som frisk og syk....
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Når man er syk og får i seg lite næring er det ikke galt å gi kroppen en liten boost med sukker... Men helt enig med deg, vann fungerer ypperlig:-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Når jeg har halsbetennelse (eller bare sår hals for den saks skyld..) er det j****g vondt å drikke, noen ganger lindrer varm drikke, andre ganger lindrer kald drikke. Har man feber i tillegg er det viktig å få nok drikke også, så jeg slår gjerne et slag for te eller saft. Dersom du ikke er redd sukker og har ordentlig saft hjemme gir det litt energi også for en syk og slapp kropp. Men bare for litt hoste eller snue kan vi jo like gjerne drikke vann. Ingen Må ha saft... ...dersom barna mine spyr gir jeg forresten saft eller brus, brus for kullsyre - og saft fordi saft i retur fra magesekken føles bedre enn vann i retur... Vann er tørstedrikk, ikke vidundermedisin som saft
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Kommer helt an på hva som feiler dem. Generell feber og forkjølelse så skader det iallefall ikke å gi saft. Har ungene derimot halsbetennelse ol, som gir mye slim i halsen, bør det ikke gis annet enn vann siden sukker øker slimproduksjonen. Selv fikk jeg totalforbud mot sukker i to uker sist jeg mistet stemmen, siden det vil forlenge forløpet (iflg mine leger)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Sukker øker slimproduksjonen??? Aldri hørt...tror det er tull hvertfall. Men saft løser opp slimdannelsen i hals.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Sukker øker slimproduksjonen??? Aldri hørt...tror det er tull hvertfall. Men saft løser opp slimdannelsen i hals. Hehe, typisk svar å få her inne. Regner da du har medisinsk utdannelse siden du vet bedre enn alle de tre legene jeg var innom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå