Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig vil ikke lillemor på 1 1/2 år i badestampen eller under dusjen. Hun blånekter og bare skriker. Har ikke skjedd noe skummelt som jeg vet om og det er bare jeg som bader henne.

Første og andre gangen begynte hun bare å grine plutselig og ville opp. Måten hun liksom tok seg nedentil fikk meg til å forstå det slik at hun ville opp og tisse eller hadde tisset i vannet og ville opp av den grunn.

Gangen etterpå ville hun ikke oppi baljen engang.

Noen som har opplevd noe lignende? Hun har forresten elsket å bade før og har ikke hatt tid til å la meg fylle baljen engang før hun hoppet oppi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hiver meg på denne tråden.. jeg opplever akkurat det samme med min jente..

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

me2... Det er ett mareritt... Sånn ahr det alltid vært her, mens babysvømming elsket hun. Fryktelig slitsomt :(

Skrevet

Det er vertfall helt normalt :) Og jeg kan betrygge dere med at det går over.. Ta en periode med skikkelig klutvask og dropp badingen. Det gjorde vi.. Og plutselig var det greit igjen :)

Men, vi dusjet sammen med henne også, det hjalp.. Og smokken fikk være med :)

Skrevet

helt normalt ja:) pjokken her på 2,5 hadde det slik i nærmere ett halvt år så var alt som før igjen. vi badet sammen med han og da var det ok og sakte men sikkert ville han bade alene igjen.

hos oss tror vi det kom da han bæsjet i vannet og synes det var skikkelig ekkelt.

har også hørt at barn i den alderen er redde for å bli tatt med i sluket når man tømmer karet..

går over, ha masse tålmodighet og ikke stress:)

Skrevet

Hadde det sånn med min kar også! Plutselig så ville han ikke dusje, hadde det slik i ca 1mnd men etter mye oppmuntring og og etterat han fikk bli med meg inn i dusjen og fikk gå inn selv og bruke den tiden han ville så gikk det bra! Nå sitter han i dusjen alene med døra lukket og får styre litt selv inni der :-) noe som han er veldig stolt over (jeg sitter og passer på)

Nå har vi mer det problemet at han ikke vil ut :-P Hehe

Skrevet (endret)

Vi har hatt det sånn siden desember! Ho har bada i stort badekar en gang etter det, men da var vi på ferie. Balja vi har hjemme vil ho ikke oppi i det hele tatt (ho stakk foten oppi for noen dager siden i tom balje.. da var ho tøff!)

Nå sitter ho på et håndkle inni dusjen, med balja ved siden av. Ho sitter og leker med vannkanne og ei dokke, og så vasker jeg ho med klut. De siste gangene nå har jeg også fått lov til å dusje ho og ho leker med dusjhåndaket.

Det har vært mye hyling, skriking og "neei, neei".. Slitsomt. Men idag sa ho: gøy å bade!

Så jeg håper at vannskrekken er på vei tilbake, selvom jeg ikke tror ho kommer til å sitte oppi balja med det første.

Vesla er forresten 22 måneder.

Endret av Steget
Skrevet

Så godt å høre. Begynte å svirre tanker i hode mitt om at noe var skjedd som jeg ikke visste om, i barnehagen eller noe. Da tar jeg det med knusende ro så kommer det seg nok igjen. :-)

Skrevet

Opplever litt av det samme, men vil anbefale å tappe opp badet mens minsten sitter nedi, ellers kan vannet føles ut som veldig hett, selv om det ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...