Gå til innhold

Bleiekrise

Anbefalte innlegg

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Jenta mi på 26 mnd tisser gjennom bleia omtrent hver dag! Ingen bleier som holder :( Enkelte ganger tisser hun veldig mye av gangen, og da går det gjennom på klærne. Når vi er hjemme skifter jeg så fort det er kommet noe i bleia, men det gjør de ikke i bhg.

Hva gjør jeg når ingen bleier holder. Har prøvd alt tror jeg. Og forskjellige str. Er det noen bleier jeg ikke har prøvd tro?...

Noen som har opplevd det samme, og hva gjorde dere?

Eneste jeg tenker er at godt det snart er sommer så kanskje vi får avvent henne bleia. Hun er veldig interessert i å sitte på do, men sjelden det kommer noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun tisser så mye at det blir vått gjennom klærne i bhg så skifter de for sjelden...

Men det kan også være dere bør prøve et annet merke bleier, eller en annen vektklasse. Passform (og sugeevne) varierer jo.

Ellers ville jeg fortsatt å sette henne på do, og da spesielt på tidspunkter der du vet at hun pleier tisse. Tar du av en tørr eller ikkesåveldigvåt bleie så sett henne på do og la henne sitte til hun har tisset. Les bøker :) Prøv evt med klistermerker i premie, jenta vår får bli med i lekebutikk og velge leke til sandkassa når hun har fylt arket med 25 merker. (Ser nå at det kanskje blir litt lenge - hun var kjempeivrig like før vi startet med dette så arket ville blitt fullt på ca en uke, men akkurat nå går det tregere. Samtidig er hun veldig bevisst på at arket skal fylles og at hun skal i lekebutikk, så det er mulig vi "fullfører" til 25 lell :)) Hun er 27 mnd.

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Takk for svar!

Nå har jeg prøvd alle merker, modeller og str. Som jeg vet om... Og ingenting hjelper når hun har de gangene hun tisser kjempemye av gangen.

Det kommer gjennom når vi er hjemme også, ikke bare i bhg. (Men jeg vet de er slappe på bleieskift)

Det med klistremerker skal jeg jammen meg begynne med. Kanskje det vil gjøre henne mer interessert, uten press så klart.

Håper det funker. Spiller ingen rolle om jeg må vaske noen ekstra klær iløpet av dagen, men tenker på henne. Hun synes ikke det er noe særlig å tisse seg ut stakkars!

Skrevet

Har du prøvd huggies, ikke så lett å få tak i i norge bortsett fra pyjamasbleiene til større barn. Men de er å få tak i for småbarn og de skal vistnok ha god sugeevne

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Takk for tips! Nei det er den eneste jeg ikke har fått prøvd. Siden jeg ikke får tak i den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...