Gå til innhold

Noen eiendomsmeglere her som har små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det tøft? Føler dere at dere ser barna nok? Er det visning ofte? Sitter dere lenge på kontoret eller rekker dere dra hjem før visninger? Er det en fleksibel jobb som gjør at dere kan dra tidlig på jobb/sitte etter at ungene har lagt seg og få unna kontorarbeid slik at dere får frigjort lit tid til å være sammen med barna?

Ja, alle erfaringer mottas med takk. Jeg har søkt på jobb som megler, men får mange skeptiske kommentarer. Blant annet at jeg kommer til å synes at det blir for tøft med små barn.

Skrevet

Har du utdannelse som eiendomsmegler eller er du jurist, eller i utdanning?

Bare lurer :) Har du ingen av delene, kan du bare glemme å jobbe som megler ettersom det er kommet nye regler til krav til utdanning for å jobbe som Eiendomsmegler (heldigvis) :)

Er selv utdannet bachelor i eiendomsmegling og syns selv at det å jobbe som megler med små barn er uforenlig. Skal man gjøre det bra må man være på alerten hele tiden og ikke la den minste sjanse gå fra seg. Blir mye jobb både på ettermiddager og i helgene. Kontoret må man også innom ettersom det er papirer som skal fylles ut, innhenters, klargjøres osv.

Men du får sikkert forskjellige svar ettersom hvem du spør. Jeg setter familietid og tiden jeg har hver dag med barna mine først, kanskje det er derfor jeg syns det er et for stort offer å jobbe helger/kvelder. :) lykke til.

Skrevet

Jeg er jurist..

Ok, du bekrefter det jeg egentlig tenker om jobben. Jeg er veldig familieorientert og setter familien høyt, men samtidig ønsker jeg en karriere. Ikke til en hver pris selvsagt. Prøver å finne en jobb hvor jeg kan balansere barn og jobbkarriere, men da er kanskje ikke eiendomsmegling veien å gå.

Skrevet

Glemte å spørre om hva du jobber med, nr. 2 som svarte meg?

HI

Skrevet

Jeg jobber ikke som megler, men kjenner to stykker som gjør det.

Han ene ble akkurat skilt, de driver å flytter fra hverandre nå. Han hadde ikke tid til familien i det hele tatt, og hans jobb krevde at han hele tiden måtte stille om noe skulle skje. Du kan ikke alltid kontrollere når det blir en budrunde o.l. Helger og kvelder gikk til visninger, og siden kona er sykepleier gikk dette overhodet ikke ihop. Hun måtte stadig skaffe barnevakt på kort varsel fordi han ikke kom seg hjem fra jobb osv. Hun følte seg skikkelig nedprioritert og at jobben hans alltid kom foran alt annet.

Han andre jeg kjenner som er megler har en kone som jobber 50% som sekretær på et tannlegekontor. Da går familielivet opp siden hun jobber såpass lite og bare dagtid på hverdager. Men også der er særlig kona dritt lei av at jobben hans tar så mye tid og er så uforutsigbar.

Er definitivt ikke en jobb jeg ville satset på i småbarnsfasen av livet.

Skrevet

Mitt inntrykk er at skal man ha en karriere, må man ofre noe. Spørsmålet er jo bare hva skal man ofrer, hvor mye og til hvilken pris.

Det finnes sikkert småbarnsmøder som jobber som megler og har en flott karriere som mener de ikke ofrer for mye, men jeg selv velger å vente med den type jobbkarriere til mine barn er såpass store at de ikke krever så mye av meg lenger. Har nok av tid(forhåpentligvis) til å prioritere jobb når barna er store.

Jeg jobber i kommunen som spesialkonsulent. Stortrives. Har en 8 - 15.30 jobb. Ingen overtid, dersom jeg ikke selv ønsker det, får velferdspermisjoner i situasjoner som krever det og tjener relativt godt. :)

Lykke til med valget :)

Skrevet

Oi, var visst endel skrivefeil i det innlegget. :) jadda :)

Skrevet

Ok, takk for svar.

Jobber selv i staten. Vil gjerne noe mer enn det jeg gjør nå, kjeder livet av meg. Innser at jeg må satse på en annen kontorjobb med fleksitid, ikke satse på en karriere som eiendomsmegler.

HI

Skrevet

Vi andre jurister ser vel neppe på det å jobbe som eiendomsmegler som å gjøre særlig faglig utfordrende.

Det er forresten temmelig ok å jobbe i staten i startfasen på familielivet. Fleksibelt, godt boliglån, og helt greit med sykt barndager og velferdsperm.

Skrevet

Nei, det er nok ikke det faglige jeg ser på som utfordrende, det er heller arbeidstidene og arbeidsmengden.

Staten er bra på mange måter ja, men jeg har en stilling jeg ikke trives i.

HI

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Lurer litt på det selv det her. Hvordan gikk det med deg og jobb, ble det megling eller gikk du en annen retning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...