Gå til innhold

Alkoholfritt øl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen skadelig stoffer i alkoholfritt øl? Kan jeg drikke det med god samvittighet eller bør jeg slutte. Synes det er godt med litt alkoholfritt øl i helgen sammen med venner og samboer som drikker ordendlig øl ;)

Drikker dere øl? (uten)

Jeg drikker munkholm eller lignenede hver gang jeg er ute med venner. Det er ikke farlig =) Eller, det er vel noen som mener det og, men skal man høre på alt som er "farlig", må man i grunn være sengeliggende hele graviditeten:P Er så mye tull..

Folk ble født friske før i tiden og... Uten alt tullet man passer på nå

Annonse

Gjest Shanti ♥

Alkoholfritt øl er helt ufarlig ifølge Helsedirektoratet/Mattilsynet/Matportalen! Koser meg med en alkoholfri øl i ny og ne, deilig, og jeg smaker ikke forskjell fra vanlig øl.. Husk forskjellen mellom alkoholfritt øl og lettøl, lettøl er ikke greit :) Alkoholfri øl inneholder også litt alkohol (opptil 0.7%), men det er sammenliknbart med hva som fins i gjærbakst og kefir, og så små mengder at det ikke er farlig.

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_drikke_alkoholfritt_ol

Jeg får uansett ikke lov til å drikke det av samboer :( Orker ikke krangle om det mer....arg

Siden du ikke får lov til å drikke det, drikker han alkohol da?

Ja han drikker masse øl. Det er så kjedelig at ikke jeg kan kose meg litt også når det ikke er farlig med Aass uten.

Da ville jeg ha sagt, drikker du så drikker jeg.. Punktum.

Likt skal være likt, når han nekter deg så kan du nekte han.

Ja men da kommer han bare til å si at han ikke skader en baby men det gjør jeg. Han har hengt seg opp i 0,7 % alkohol, og mener det er skadelig

Annonse

Alkoholfri øl inneholder også litt alkohol (opptil 0.7%), men det er sammenliknbart med hva som fins i gjærbakst og kefir, og så små mengder at det ikke er farlig.

Bare si at du kan ikke ha brød, boller, pizzadeig, kebablefser heller da, for like mye alkohol der enn i gjærbakst.

Gjest Shanti ♥

Da ville jeg ha sagt, drikker du så drikker jeg.. Punktum.

Likt skal være likt, når han nekter deg så kan du nekte han.

Ja men da kommer han bare til å si at han ikke skader en baby men det gjør jeg. Han har hengt seg opp i 0,7 % alkohol, og mener det er skadelig

Han er rimelig kjepphøy som mener å vite bedre enn Helsedirektoratets eksperter.. Men når det er sagt klandrer jeg ingen for å være overforsiktige - jeg har også mine "greier" hvor jeg er strengere enn hva Helsedirektoratet sier.

Forresten vil ikke babyen få noen SMAK av det du putter i munnen.. alt brytes jo ned til små byggesteiner (karbohydrater til sukkerstoffer, proteiner til aminosyrer osv) i tarmen før det kommer over i blodet (og derfra via morkaka til babyens BLOD - langt unna smaksløkene ;) )...

Da får du si ifra.

For vis du holder alt inne så lenge så kan det komme en dag der alt kommer ut, og da kan det komme ting du ikke vil være stolt over etterpå.

Hehe ingen fare, jeg har skreket og kastet klær utover badet, smelt med skuffer og vært helt hormonbombe her i dag ;) Jeg sier hva jeg mener og vel så det.....så da tok vi en pause i alkoholdebatten her i huset ;)

Anbefaler San Miguel sitt alkoholfrie øl, nyyyydelig. Det eneste jeg synes det smaker ordentlig øl av. Best av alt, jeg fant det på europris (!) til kr 5,90 per boks, i motsetning til kr 16,90 for samme boksen på polet :-)

I dag blir det øl og sushi til en veldig sen middag :-):-) "vann-i-munnen-.no"

Hvis det hadde vært farlig hadde jeg slitt i forrige svangerskap. Fikk dilla på Ass uten sommerøl, var helt opphengt i det, drakk mye av det:) Når kvalmen gir seg skal jeg drikke det hvis jeg får lyst på. Kos deg med alkoholfrit øl:)

Aass uten er best ;) på glassflaske ute i solen ;)

Anbefaler San Miguel sitt alkoholfrie øl, nyyyydelig. Det eneste jeg synes det smaker ordentlig øl av. Best av alt, jeg fant det på europris (!) til kr 5,90 per boks, i motsetning til kr 16,90 for samme boksen på polet :-)

Det hørtes utrolig digg ut :) Takk for tipset :) får begynne å smugdrikke jeg da.....

Det hørtes utrolig digg ut :) Takk for tipset :) får begynne å smugdrikke jeg da.....

Ja, gjør det :) Kos deg i sommer :) :)

Hvilken Europris fant du dette i? Jeg har kjørt rundt over alt, men de sier at ingen Europris har lov til å selge øl..... :( (?) De begrunner det med at de mangler tillatelse selv om det er alkoholfritt. Skulle så gjerne fått tak i dette. Hører flere sier det smaker himmelsk når det serveres iskaldt :)

Endret av Drammensjente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...