Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:-)

Er på rugedag fire og litt bekymret for at jeg er utsatt for en del stress om dagen....

Har bla. et møte på jobben i morgen som jeg vet blir veldig krevende.:-(

Tror dere det kan være lurt å roe litt ned?

Har muligheten til å "nedskalere" litt uten at det blir problemer, men vil jo helst være flink pike.;-)

Det føles liksom så rart å gå med en klump av nervøsitet i magen når jeg har et embryo som prøver å klamre seg fast der inne.... Og hva om implantasjonen kan forstyrres av sånne ting?

Samtidig er jeg veldig usikker på om dette er noe reelt problem eller et resultat av mine "rugenerver"?;-)

Har dere noen tanker om dette, damer?

Stor klem fra meg.

Fortsetter under...

Jeg tror det er mange faktorer som spiller en stor rolle ved prøverør. Først skal egget være av god kvalitet, det skal befruktes og deles og alt det der.

Og så tror jeg at det vil feste seg hos en kropp som er i balanse. En sunn og frisk kropp, og et stille sinn :P

Og jeg tror også at stress kan på virke balansen i kroppen negativt.

Men det er ikke dermed sagt at det er best å være sykemeldt, for noen kan det være mer sterssende å være borte fra jobben pga skyldfølelse og tanker om alt man skulle gjort på jobb ogsåvidere... Mens for andre er det rett å være sykemeldt.

Og så er det jo typisk at alle disse spørsmålene dukker opp i rugetida da, for man vil jo så gjerne at det skal festes og bli til en baby :)

lykke til med ruging :D

"Stress har forbausede lite å si" har jeg fått til svar de gangene jeg har spurt om det samme. Jeg har også vært redd for dette ved flere forsøk, men så lenge det er "normalt stress" så går det nok helt fint.

Lykke til:)

Jeg har lest og hørt at stress er omtrent det eneste som kan påvirke negativt i begynnelsen. Når man stresser veldig så skjer det noe med hormonar, jeg husker ikke hva som steg og hva som sank, men det var ihvertfall ikke bra. Kunne framkalle en SA.

Men men, hvor mye stress man trenger er jo en anna sak. Jeg aner ikke det.

Jeg jobber i bhg. I rugeperioder prøver jeg å være så avslappet som mulig og la tinga gå over mitt hodet uten å delta i alt som skjer ;)

Min erfaring er at de 4 gangene jeg har fått positiv test i prøvekarrieren er de månedene jeg har stresset mest i dagliglivet og tenkt lite på prøvingen/gitt opp. MEN så har disse 4 gangene endt i 1 SA og 3 Kjemiske graviditeter og hva årsaken til dette er får eg sannsynligvis ikke svar på. Min personlige mening er at egg som fester seg og er ment til å bli barn av, blir det barn av selv om man stresser litt. Store påkjenninger kan nok kanskje virke inn, men jeg har tro på at GULLEGGET forblir:)

Min erfaring er at de 4 gangene jeg har fått positiv test i prøvekarrieren er de månedene jeg har stresset mest i dagliglivet og tenkt lite på prøvingen/gitt opp. MEN så har disse 4 gangene endt i 1 SA og 3 Kjemiske graviditeter og hva årsaken til dette er får eg sannsynligvis ikke svar på. Min personlige mening er at egg som fester seg og er ment til å bli barn av, blir det barn av selv om man stresser litt. Store påkjenninger kan nok kanskje virke inn, men jeg har tro på at GULLEGGET forblir:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...