Gå til innhold

Smerter i korsryggen. Bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Har siste veka fått stadig meir vondt i korsryggen, og nå er det slik at det er vondt å ligge, vondt å sitte og veldig vondt å komme seg opp av sofa og seng. Det er i hovedsak i korsryggen det er vondt, og av og til ned mot halebeinet. Og selvfølgelig spenner eg meg når eg kjenner det er vondt, så då blir det vel bare verre.

Kan dette vere bekkenløsning (er bare i uke 12...)? Og ka bør eg gjere? Få henvisning til fysioterapi eller sånt?

Hadde ingen bekkensmerter i første graviditet, så aner ikkje kordan det føles eller kordan det bør 'takles'. Den store skrekken er å måtte gå med smerter og dårlig fysisk form til i slutten av november :(

Fortsetter under...

Ja, det høres ut som det kan være bekkenløsning.

Du må få lege til å stille diagnose, så kan du få henvisning til fysioterapeut. Dersom smertene påvirker gangen din må du sørge for at det står "bekkenløsning med gangproblemer", det gir rett til gratis behandling resten av graviditeten og inntil 6 mnd etter fødsel.

Ellers er hovedregel å prøve å få nok hvile. Sjekk ut bekkenløsningsforumet for masse andre tips :)

Takk for tips. Visste ikkje at det fantes et bekkenløsningsforum :)

Er gravid med tvillinger og har vore i dårlig form sia før positiv test med kvalme og lite energi. Kvalmen har gitt seg mykje og så lenge eg får nok søvn så er formen på oppadstigande. Så hadde gleda meg til å ha litt meir energi no. Har gått veldig masse for å holde vekta nede, er ganske overvektig og vil helst ikkje gå opp noke særlig denne gangen. Så skrekken er å få så kraftig bekkenløsning at eg ikkje klarer å holde meg i aktivitet og dermed går opp masse. I tillegg til at eg selvfølgelig ikkje vil ha det vondt. Får ta kontakt med legen så fort som mulig, det er vel det beste å komme i gang med forebyggande tidlig.

Heldigvis er sønnen min 6 år så eg har ikkje tunge løft og veldig krevande småbarn no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...