Gå til innhold

Anbefaling av vogn til gåturer i skogen (3 hjul)

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt en vogn som jeg kan gå i skogen med (my røtter). Lillemann er kun 5 mnd, så nødt til fortsatt bruke dypvogn.

Er det noen som kan anbefale en vogn. ønsker egentlig med 3 hjul.

Takk for alle tilbakemeldinger.

Fortsetter under...

Jeg har en Emmaljunga Edge Duo og den er kjempefin å gå tur med, spesielt i litt ulendt terreng. Jeg har sportsunderstellet som er litt bredere og gjør den mer stødig. Jeg tror nok jeg ville satset på en med fire hjul om du skal gå i skogen :)

Hei!

Selv om mange vogner godt og enkelt kan trekkes med seg i skog og mark, sier det seg vel ikke selv at barnet synes det er så fantastisk å bli rista rundt? Et barn i dypvogn skal ikke kjøres rundt i alt for humpete terreng, både med fare for helse og trivsel. Tenk deg selv å ligge å skvulpe nedi en polstret "kasse" ?? Anbefaler vikelig bæretøy isteden hvis terrenget er såpass ulendt ..

Jeg har gått myyye i skog og på ulendt terreng med min Emmaljunga Edge Duo og den er helt super. Gikk masse i skogen da snuppa fortsatt lå i bagen også, men passet selvsagt på at hun ikke ble "rista rundt." Edge´ n har nydelig demping og er stabil til tusen. Eneste minus er jo at den er relativt tung. Ser at du vil ha 3-hjuling - da jo Mountain Buggy og Easywalker alternativer..(?)

Har selv en MB og må si den er veldig stiv altså.. Tror det ville blitt humpete for babyen din. Et tips til topp 3-hjuling er Emmaljunga Cangaroo - fantastisk demping og kjempedeilig å trille ;)

Gjest peacock

Mountain Buggy Terrain! Bagen er liten, men sittedelen er ergonomisk med full liggestilling, så ikke noe problem for deg å bruke den nå som det er litt varmere i været :-) Kjempebra demping, håndbremse og stoooore hjul! Mer stødig enn MB Urban Jungle. Trillekomforten er av en annen verden :-)

Annonse

Anbefaler Tfk. Har den selv til min gutt på 11uker og vi er veldig fornøyd. Er god demping, stødig, lett og svinge, håndbrems og lett å komme til kurven under. Dette er vår tur vogn, og angrer ikke på at vi kjøpte akkurat den til det formålet. Var senest på tur i dag der den ble satt på prøve. Gikk en annen sti enn planlagt og den ble meget smal med en god del steiner og greiner. Men det gikk helt fiint.

Har også en emmaljunga nitro city, men den er ikke egnet til turer i skog. Passer egentlig best til asfalt og flate underlag.

Ta deg en tur og prøvv i butikken, trill rundt og spør om du kan teste utenfor. Eller lån av noen du kjenner.

• 3 uker senere...

Kanskje litt sent, men tips til andre også...

Jobber i naturbarnehage, så har prøvd en del vogner. Når vi skal på tur opp i skogen og ha med sovevogner tar vi alltid med TFK sportsvogn (husker ikke merke). Den er utrolig god å trille på grus og i skogen. Skal kjøpe sportsvogn selv nå.. Vurderer Jogger twist og Joggster 3. Ser at også andre som har TFK (forum) skrykter masse av den. Kan kjøpes med bag og brukes fra nyfødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...