Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til mallorca med en 7mndr gammel baby og tenkte å kjøpe en brukt billig ok vogn som lillegulle kan sove i der nede. Vi gidder ikke ta me emmajunga duo edgen vår, den er så svær og mer laget for vinterforholdene her i nord. hehe..

Noen som har forslag til vogn?

Lurer og på om en 7 mndr gammel baby kan sitte i en trille? Kan man sove i en trille? Hehe.. sikkert dumt spm, men men.. :)

Skrevet

Ville vurdert Carena Easy eller 4ME Bangkok. Dette er triller som ikke er så dyre nye heller.

De har full liggestilling og grei kalesje, så barnet ligger godt beskyttet.

En på 7 mnd kan fint sitte i en trille en kort stund. Begge min har sittet både i sportsvognen og reisetrille fra 6 mnd.

Her kan du se litt mer på de:

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/reisetriller/carena-easy.html

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/reisetriller/babytravel-bangkok-reisetrille.html

Skrevet

Har en Zero2Four Venezia som vi har vært fornøyde med. De får du kjøpt billige brukt(ca 500), den har skjult kalesje i glidelåsen så du får dratt den godt ned. Beskytte for sol, inntrykk, kjempe grei når barnet skal sove. Ryggen kan legges ned, dog ikke i "90 graders vinkel". Hjulene er ikke så verst, de har to solide hjul foran i stedet for 4 "plast hjul" som jeg kaller de. Er heller ikke så ille skranglekasse som mange av vognene er på brostein osv. Den har vært med oss overalt på alle reiser. En fin ekstravogn.

Også er den jo stilig å se på. :) Den eneste ulempen er jo at den er svart, og de har vært litt varmt å sitte på. Det har vi låst ved å legge et pledd i bunnen. At hun sitter på et svalt pledd.

www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CHUQFjAE&url=http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=927376&ei=K9y4T43SNMmo4gSz7aTeCQ&usg=AFQjCNGWpkG3hxtB1xND1fPeV-dubGnMLg&sig2=FnhP9qjI6sicv2hwUdft2Q

Skrevet

Det beste av alt er at den blir liten sammenlagt, også har den i tillegg håndtak på siden sånn at den kan enkelt bæres med seg. :)

Enkel å legge sammen og trekke opp igjen, glemte jeg si i sted.

Skrevet

Jeg har virkelig ikke sansen for reisetriller. Jeg synes de er ustabile og ubehagelig å trille, og de virker ikke særlig gode å være oppi heller. Vi reiser mye og ender opp med å velge den vanlige vognen vi bruker hjemme. Den er barnet kjent med og sover også bedre i.

Det eneste er jo at det er mer pes å dra med seg på flyet...

Skrevet

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/reisetriller/zero2four-breeze-sort.html

Denne kjøpte vi til snuppa vår når vi dro til syden når snuppa var nesten 6 mnd! Og vi var kjempe fornøyde! Kjempe stødig, ikke full liggestilling men mer en god nok. Og den er enkel å slå sammen, veier lite og det hører med en bag som du kan pakke den ned i til reisen :) (og regntrekk fikk vi med).

Glad vi kjøpte den, den er nå vår faste "shopping" vogn :)

Skrevet

Maclauren er best og dyrest, synes jeg.

Hadde den med på langtur til Thailand og den fungerte helt supert.

Største skjermen på markedet, kan trille den med en hånd (så stabil er den), full liggestilling og god kurv.

Skrevet

vi var i usa no og hadde med 4ME fusion til vår 9 mnd. gamle gutt. Den er det heilt håndtak på, stabil og god.. Så tar den liten plass :) Nesten full liggestilling...

Skrevet

Vi har reist fire/fem ganger i året med fireåringen vår og endte etter laaang og grundig research, opp med Babyjogger city mini. Den koster 2-3000 kr, men er lett å trille (kan styre m en hånd), slås sammen m en bevegelse v å dra i ett håndtak i setet. Den blir liten sammenslått, har gode hjul, full liggestilling. Anbefales! :-) Lillegutt på fire måneder skal få bruke den neste uke, da vi skal sydover. (legger i en sommerpose, så han ligger litt tryggere og lunere siden han er så liten enda. ;-)

Skrevet

Hvis babyen din ikke kan sette seg opp selv, kan han ligge m hodet/ryggen litt skrått oppover så han ser litt. Ellers kan de fint sove i trillene selv om de er små. Pass på å alltid bruke selene, for jeg tipper han begynner å bli mobil. ;-)

Skrevet

Vi kjøpte zero2four, men tydeligvis en annen modell enn Silly her over. Vår er beige med litt rødt på. Kostet 990 på tilbud. Vi kjøpte på Gerd T. Martinsen i Drammen, men den skal føres av Barnas hus også. Ryggen kan legges helt ned, og der er kurv under. Ikke av letteste og minste sorten, med betydelig bedre på reise, hvertall hvis det er snakk om å ha med inn på restauranter, leiebil, butikker, og heiser/trapper til hotellrom! Jeg har i ettertid ofte brukt den på kjøpesenter og som reserve-sovevogn hjemme (hvis han har blitt syk ila kvelden og den andre står i bhg).

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for kjempe brae svar!! :)

Skrevet

Jeg kan anbefale Chicco Liteway. Veldig lett trille, veier bare 7 kilo. Blir liten sammenlagt og ryggen kan legges helt ned. Den er kjempelett å trille, og har gode hjul. Forhjulene kan tas av ved transport for å gjøre trillen enda mindre. Kurven under er også en gymsekk som kan tas av og bæres på ryggen om nødvendig.

Vi har brukt denne masse til mini som nå er over tre år, og han passer fint i den ennå. Ikke den verste på pris heller.

https://www.flust.no/barn-og-baby/barnevogn/barnevogner/chicco-liteway-trille/

Den finnes på babymagasinet i Oslo og babyshop også. Og sikkert andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...