Babygirl Juni11 Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Poden min runder nå ett år og er så lei av grøt til frokost og kvelds, så jeg må finne på noe nytt. Hva kan man gi dem nå i denne alderen? Tips mottass med stor takk:-) Til info spiser hun ellers brød, hjemmelaget smoothie, middagsglass og litt av vår middag. Men må ha noe å gi på morgenen og kvelden (kan vel ikke gi brød både frokost og lunsj)
lu266 Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Hva med youghurt naturell med havregryn? DEt liker min ettåring. Vi begynte litt forsiktig, med å blande det i grøten så han ble vant til den litt sure smaken av yoghurten. Etterhvert elsket han det. Storesøster fikk det samme, og hun har aldri villet ha "sukker-yoghurt", så det er ganske lurt å vende de til smaken av yoghurt naturell.
butt Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Du kan jo begynne med å gi henne kun et grøtmåltid f.eks? Her får hun grøt på kvelden. På morgenen får hun brød. Til lunch får hun yoghurt, banan i terninger eller annen frukt, hjemmelaget smoothie med havregryn så det metter mer, lager oss vaffel som vi koser oss med innimellom, da sitter hun ved kjøkkenbenken og hjelper til Ellers går det an å prøve med hjemmelget smørgrøt eller havregrynsgrøt som en forandring? Vi lager oss også toast med ost og skinke, det blir heller ikke det samme som "kun" brød. Jenta mi er like gammel som di, håper du fikk noen tips
Flaggermusa Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Havrefras, cheerios, brød, forskjellige typer grøt (Nestle, semulegrynsgrøt, risgrøt), frukt, yoghurt, toast osv er det han spiser utenom middag her Hva med egg? Omelett, kokt/stekt egg, eggerøre?
Lille- MO Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 her får min på 13 mnd brød og youghurt på morgenen, frukt og brød til lunsj, middag enten glass eller hjemmelaget, og grøt til kvelds.
Smil123 Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Her spiser hun brød til frokost og lunch og grøt til kvelds. Og middag seff. Og ellers med alle de variasjonene som er nevnt over her!
Babyønske �� Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Jenta mi er glad i brød så hun får det både til frokost og lunch. Hun tåler ikke melk, så påleggsvariasjonen er begrenset, går i leverpostei, makrell i tomat, laks i olje eller kjøttpålegg. Ellers får hun middagsglass eller av vår middag.Grøt til kvelds. Her er det kun middag hun ikke er så begeistret for. Siden hun ikke tåler melk, utgår yoghurt. Hun får da fruktmos i stedet for, blander av og til i havregryn eller litt grøtpulver i for at den skal mette mer. Ser ut til at hun snart må over til en dupp, men da får jeg ikke helt måltidene til å gå opp så har derfort vurdert å innføre et måltid til, sånn at hun får 2 små lunchmåltid før og etter hun sover, det ene måltidet blir da trolig noe varmt, eggerøre/omelett m skinke, fiskekake, karbonade/kjøttboller og muligens noe brød til.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Hei Snuppa mi er 13 mnd, og glad i å smake nye ting...gjerne de tingene hun ser vi og søskna spiser Hun har lenge vært glad i Nestlè sin Havregrøt naturell, men vil ikke ha noen av de andre. Jeg prøvde en dag her å gi henne godt kokt hjemmelaget havregrøt, som storesøskna er så glad i...da med litt kanel og sukker på. Det var stor suksess! Det samme var risgrøt. Ellers har jeg prøvd Småfolk sine mellommåltider av fersken, yoghurt og havregryn...selges i topakninger - det var svært godt Havregryn med melk og litt syltetøy/fruktpurè har vært en slager. Som snacks elsker hun cheerios, minihavrefras, blåbær og druer i biter, agurk, avocado, mango osv...Bringebær var ingen hit sikkert for surt Smoothie...både hjemmelaget og butikkjøpt, elsker hun. Ellers er brød/polarbrød (kjøpte/hjemmelagde) godt og gøy, spseielt om hun får spise selv. Baconost, syltetøy og gulost er favorittpålegg, mens prim er uaktuelt. Håper du kanskje fikk noen tips her Min erfaring er at flere små mellommåltider fungerer best...det er enkelt for henne å spise mye av dette selv og hun får anledning til å kose seg med maten på egne premisser da. Ellers har hun faste måltider som forkost, lunsj, middag og kveldsmat utenom.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Gir stort sett det samme som jeg spiser. Nå går det stort sett i brødskiver med tomat og agurk ved siden av. Han er også veldig glad i hardkokt egg, så det blir ofte et egg i tillegg (da får han mindre brød). Påleggsmessig så går det i leverpostei, makrell i tomat, tunfisksalat (tunfisk og rømme) og ost. Da han var rundt året lagde jeg mye plukkefat; skjærte opp skinkebiter, ostebiter, endel grønnsaker (tomat, agurk, paprika ol), biter med tunfisk osv osv og la hver for seg på en tallerken, så han fikk plukke og smake seg fram selv. Veldig populært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå