Gå til innhold

duotest-ul og blodprøver samme dag når du bor langt unna?

babysyk_74

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De setter gjerne opp samme dag, så du slipper å reise inn to ganger. Merk at det gjøres ved to ulike avdelinger - så du må gå/kjøre i mellom.

Vi bor seks min unna oslo, og fikk den beskjeden. Nå ønsket ikke jeg det, jeg ville ta blodprøvene først for å ha de "klare" til UL - men for meg var det ikke noe problem iom jeg jobber i Oslo og er der hver dag uansett. Lykke til!!

Her babysyk_74. Jeg fikk time til duotest og trodde det var blodprøve, samtale og UL samme dag, men det var det ikke. De prøvde å ordne UL til meg den samme dagen mens jeg var der, men det gikk ikke. Jeg råder deg til å ringe til Riksen eller Ullevål (der du har fått innkallingen fra), og si at du har lang reisevei og spørre om du kan få alt sammen på samme dag.

Anbefaler deg også å lese på nettet hva duotesten/genetisk veiledning går ut på selv slik at du ikke er helt uforberedt når du får den genetiske veiledningen - de ønsker jo gjerne at du skal vite hva du takker ja til når du velger å ta blodprøvene og UL.

De ringte faktisk meg direkte, og tilbød samtale/blodprøve og UL samme dag pga reisevei når vi fikk "innkallingen" (dette var Riksen/Ullevål).

Kanskje vi bare hadde "flaks" - typisk siden jeg ikke ønsket å ha det samme dag :-) Stresset sånn med denne DUOtesten/UL at jeg ville ha blodprøvene klare før UL. I den genetiske veiledningen sa jordmor at jeg like gjerne kunne holdt samtalen selv - det var overhode ikke noe jeg ikke hadde lest meg opp på fra før. Og de få tingene jeg lurte på, kunne hun ikke svare på uansett. Egentlig var den delen "testingen" for oss helt bortkastet.

Så bra, babysyk_74. Mente bare at når du er til veiledningssamtalen så kan du jo si at du(dere) allerede har satt deg(dere) godt inn i hva det er og at dette er noe du(dere) ønsker. Da vi var på veiledningssamtalen så var det liksom mer et spørsmål om vi ønsket å gå videre med blodprøvene og UL etter at vi hadde hørt hva vi kanskje kom til å måtte ta stilling til. Om du forstår. Da var det greit å si at vi hadde tenkt igjennom det og ønsket duotesting.

Lykke til da! Det går helst bra.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...