Gå til innhold

Babysyk! Men kjæresten vil vente..:(

Anbefalte innlegg

Må bare legge til at det å bli gravid ikke er noen selvfølge.. Langt mindre å bli gravid når man vil ha bestemt termindato/mnd. Ville ha barn i disse tider jeg og, men etter et års intens prøving og aldri brukt prevensjon - er jeg fremdeles ikke gravid/har unger, men er derimot infertil og ødelagt av endometriose. Tror det er viktig å tenke at man ikke er noen maskin og at ting kan ta tid. Det å vente er ikke godt for annet enn lavere fertilitet jo eldre man blir :)

Fortsetter under...

Må bare legge til at det å bli gravid ikke er noen selvfølge.. Langt mindre å bli gravid når man vil ha bestemt termindato/mnd. Ville ha barn i disse tider jeg og, men etter et års intens prøving og aldri brukt prevensjon - er jeg fremdeles ikke gravid/har unger, men er derimot infertil og ødelagt av endometriose. Tror det er viktig å tenke at man ikke er noen maskin og at ting kan ta tid. Det å vente er ikke godt for annet enn lavere fertilitet jo eldre man blir :)

Nettopp! For min del er dette hovedgrunnen til at jeg er nærmest desperat etter å begynne prøvinga. Er ikke det at jeg på død og liv må ha barn Nå, men at jeg er veldig redd for å ikke kunne få barn, og da vil jeg helst ha mange år på meg til å prøve alle de alternative måtene å få det til på. Samboeren synes jeg er pessimistisk, og at han strekker seg langt som er villig til å prøve tidligere enn gjennomsnittet, men man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta, eller om det i det hele tatt vil gå.

Så om det blir vanskelig når vi nå snart begynner prøvinga, får jeg i det minste "gleden" av å kunne si "hva var det jeg sa?"..

Nettopp! Det passer skjeldent å få unger uansett, så hvorfor ikke prøve med en gang, blir du gravid kjapt så er det likevel nesten et år før babyen(e) kommer :) Har sagt til mannen min at jeg er glad vi starta prøvinga tidlig, for nå takler jeg ikke tanken på å ikke ha prøvd til tross for infertiliteten.. Føler at jeg ikke har sløst tid, og det er kjempegodt å vite :) Akupunktøren min som er spesialist på endo og infertilitet sier at hun ser hele tiden hvilken rolle alderen spiller.. Håper dere kommer til en enighet snart og at det går kjapt :)

Nettopp! For min del er dette hovedgrunnen til at jeg er nærmest desperat etter å begynne prøvinga. Er ikke det at jeg på død og liv må ha barn Nå, men at jeg er veldig redd for å ikke kunne få barn, og da vil jeg helst ha mange år på meg til å prøve alle de alternative måtene å få det til på. Samboeren synes jeg er pessimistisk, og at han strekker seg langt som er villig til å prøve tidligere enn gjennomsnittet, men man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta, eller om det i det hele tatt vil gå.

Så om det blir vanskelig når vi nå snart begynner prøvinga, får jeg i det minste "gleden" av å kunne si "hva var det jeg sa?"..

Denne gjennomsnittsalderen han snakker om - vet han at denne er så høy nettopp pga at alt "skal klaffe" i livet? Og at når folk først prøver så tar det ofte lenger tid enn "før i tiden". Spør en hvilken som helst lege og de vil fortelle at biologisk sett er den beste tiden å få barn rundt første del av 20-årene. Dette gjelder særlig for kvinnen som skal bære fram barnet, så kanskje ikke så naturlig for han å tenke på den måten.

Vet ikke om det er så mye som vil påvirke han, men ønsker deg lykke til! :) skjønner hva du mener med "hva var det jeg sa" altså ;) men håper at det klaffer raskt når det først skal prøves! :)

Det er faktisk et veldig godt argument at man ikke vet hvor lang tid det kan ta. Og om jeg i det hele tatt er fruktbar. Og da er det jo som dere sier en stor fordel å ha litt tid på seg til å prøve alternative metoder. For meg er det å bli mor nesten "meningen med livet", så tanken på at det kanskje ikke kan skje, eller at det er så lenge til, er litt vanskelig merker jeg.

Sukk.. Jeg får prøve å ta det opp med mannen én gang til..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...