Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har en liten gutt på 1/2år og en datter på 3år. Jeg ønsker abeslutt ikke å gå ut i arbeid enda, Føler det er alt for tidlig! Har veldig lyst å vær hjemme vart fall til han er 2år. Så lurer jeg på om det er noen her som har vært hjemme med barna eller fks. jobbet deltid.Hvordan har dere fått det til økonomisk?

Jeg vet at den nye kontantstøtten er økt til 5000 fra 13-18mnd og er 3500 fra 19-24mnd, Er også skatte fordeler viss foreldrene er gift(hjelper ikke oss), Så har vi kontantstøtten på ca.2000 men disse går til forsikring og sparing på barna noe vi ikke skal slutte med,

Får og gjør det ennå verre så er det noen ting mannen nekter: jeg får ikke være dagmamma, ta kontantstøtten eller ringe banken for og bare betale renter.

Har dere noen tips om hvordan få inn litt ekstra? Trenger sårt tips...

Tusen takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får vi bare 3300 kr i kontantstøtte. Nye ordningen gjelder fra august av tror jeg. + kontantstøtte. Så altså tilsammen ca 4300 kr er mine "lommepenger". Disse bruker jeg på diesel, mobilregn, cafeturer/aktiviteter, ting til meg selv. Far i huset betaler alle andre regninger, all mat osv.. Vi betaler bare renter på huslånet våres, hvis ikke hadde det ikke gått...

Skrevet

Jeg har vært hjemmeværende siden eldste(snart 3 1/2) ble født. Det første året fikk jeg foreldrepenger, men fra han var ett år har jeg kun hatt kontantstøtte og barnetrygd. Han begynte i barnehage i august i fjor så siden da har jeg kun fått barnetrygden, da for 2 barn siden vi har fått en til i mellomtiden.

Nå er yngste nettopp fylt ett år så nå fra mai får jeg igjen kontantstøtte. Den er på 3300. Selv om jeg syns det er litt tidlig begynner hun i barnehage i august og da er det meningen jeg skal ut i jobb igjen.

Nesten 3 år uten egen inntekt begynner å ta på. Jeg har tidvis vurdert å ta en ekstrajobb, men så har jeg samtidig vært utslitt(pga søvnmangel) i lang tid, så det har bare ikke blitt gjort.

Vi har greid oss greit på bare en inntekt, men har ikke hatt så mye til overs. Så nå begynner jeg å savne å ha penger å bruke på meg selv også.

Vi kunne tenkt oss å spare barnetrygden, men så langt har det bare ikke blitt, når inntekten blir bedre blir det nok gjort.

Hos oss går barnetrygden og kontantstøtten hovedsaklig på ting til barna. Og mannen min er heldigvis ikke i mot at jeg tar i mot den. Hvorfor er din det egentlig?

Skrevet

Jeg har vært hjemmeværende siden eldste(snart 3 1/2) ble født. Det første året fikk jeg foreldrepenger, men fra han var ett år har jeg kun hatt kontantstøtte og barnetrygd. Han begynte i barnehage i august i fjor så siden da har jeg kun fått barnetrygden, da for 2 barn siden vi har fått en til i mellomtiden.

Nå er yngste nettopp fylt ett år så nå fra mai får jeg igjen kontantstøtte. Den er på 3300. Selv om jeg syns det er litt tidlig begynner hun i barnehage i august og da er det meningen jeg skal ut i jobb igjen.

Nesten 3 år uten egen inntekt begynner å ta på. Jeg har tidvis vurdert å ta en ekstrajobb, men så har jeg samtidig vært utslitt(pga søvnmangel) i lang tid, så det har bare ikke blitt gjort.

Vi har greid oss greit på bare en inntekt, men har ikke hatt så mye til overs. Så nå begynner jeg å savne å ha penger å bruke på meg selv også.

Vi kunne tenkt oss å spare barnetrygden, men så langt har det bare ikke blitt, når inntekten blir bedre blir det nok gjort.

Hos oss går barnetrygden og kontantstøtten hovedsaklig på ting til barna. Og mannen min er heldigvis ikke i mot at jeg tar i mot den. Hvorfor er din det egentlig?

Jeg er veldig enig i at barnetrygden hovedsaklig kun skal gå til barnet. Men for vår del har jeg perm uten lønn i et halvt år så når jeg begynner å jobbe igjen blir barnetrygden overført rett inn på vår datters konto slik den gjorde når jeg hadde perm med lønn. Slik jeg ser det gagner det både meg og henne at vi kan ha råd til å finne på ting eks- bytur, cafe, lekeland m.m i disse mnd. Hadde jeg ikke hatt rår til NOE slike ting og vi kun hadde måttet holde oss hjemme pga null penger hadde ikke jeg hatt en ålreit hverdag og da hadde det gått utover henne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...