Benkit Skrevet 19. mai 2012 #1 Del Skrevet 19. mai 2012 Hei! Har en gutt som nå er 3 uker... Han har siden fødselen spist nøyaktig hver 2 time hele døgnet.. Noen ganger, særlig om natten, litt oftere. Jeg har tenkt at dette er normalt så tidlig. Problemet er dog at han bare spiser 10 min hver gang. Han har en veldig god vektoppgang så får tydeligvis i seg nok! Men hvordan får jeg han til å spise litt mer i måltidene? Han suger veldig effektivt når han spiser men når han er ferdig er han ferdig! Prøvd å tape og legge til igjen, men nei... De første to ukene hadde jeg veldig mye melk! Mye spreng til tider.. Siste 2 dagene har det derimot blitt mye mindre. Brystene er liksom myk hele tiden, dog i noe varierende grad. Blir litt bekymret over produksjonen merker jeg. Likevel føler jeg ikke at jeg kan legge han oftere til.. Gjør ikke annet enn å amme føler jeg:) eller er det produksjonen som nå står mer i stil til etterspørselen? Føler han surrer mer ved puppen nå og misstenker at det er fordi det er mindre melk... Likevel er han ikke missforøyd eller vil ha hyppigere måltider... Så, spørsmålet blir altså hvordan jeg kan få han til å spise lengre hver gang evt er 10 min nok? Og bør jeg bekymre meg for produksjonen? Bør jeg evt pumpe i tillegg? En vitenskap dette ammegreiene:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938222-trenger-ammehjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 20. mai 2012 #2 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Det er ikke uvanlig eller unormalt å amme hver annen time, og med såpass hyppig amming er 10 minutter helt fint så lenge han legger bra på seg. Han er fremdeles liten og har liten magesekk, så det er ikke plass til så mye mat der, dessuten er morsmelk veldig lett fordøyelig for magen og dermed trengs det raskere påfyll også. Brystene føles normalt mindre spente/harde etter et par uker, fordi produksjonen tilpasser seg etterspørselen bedre, og fordi væskeansamlinger går tilbake da. Mye av sprengen skyldes lymfevæske i brystet, så man kan ha kjempespente bryst uten å ha masse melk også. Jeg ville altså overhode ikke bekymret meg for produksjonen! Jeg har ikke noen råd for sjeldnere amming, hver 2. time er helt normalt og fint, og hos deg tror jeg ikke det er tegn på noe annet enn at du har en gutt som vil ha mat hver 2. time. Som regel øker lengden mellom måltidene litt etterhvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938222-trenger-ammehjelp/#findComment-144248564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benkit Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2012 Tusen takk for svar:)) du er god å ha her inne:)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938222-trenger-ammehjelp/#findComment-144248620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå