rosita29 Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hei. Jeg er nå i uke 35/36 og er skikkelig forkjøla. Jeg er redd jeg har pådratt meg lungebetennelse, for har så innmari vondt i ryggen og brystet når jeg hoster. Noen som har erfaring med lungebetennelse? Det er virkelig vondt og jeg overdriver ikke... nettene er aller verst. Det jeg nå lurer på er om jeg skal reise på legevakta eller om jeg skal avvente situasjonen og se hvordan den er på mandag. Jeg skal jo på jobb, men ønsker å ta det med ro hvis det kan bidra til at jeg blir bedre før lille kommer. Jeg er dessuten engstelig for å få ribbeinsbrudd/brist og måtte føde med dette, det må jo være helt mareritt?! Håper noen kan svare nå i kveld, så jeg får bestemt meg =) Må i såfall ordne barnevakt til min sønn på 18 mnd, så må bestemme meg snart... tusen takk
Proppolf juni2012 Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Jeg ville nok tatt meg en tur på legevakta uansett jeg, bare for å være på sikre siden. Jeg hadde mycoplasma lungebetennelse i starten av svangerskapet. Hele kroppen verket hadde lav eller ingen feber, men følte meg rett og slett elendig. Hostet og hostet og natten var verst. Sleit i 8 uker! Bedre å få ting sjekket og heller avkreftet enn å gå og lure for så å bli dårligere. God bedring!
naomi850 Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Jeg er helt enig med henne her ovenfor Ville tatt meg en tur på legevakten, tenk hvis du trenger antibiotika ? da blir man ofte mye mye bedre bare etter et par dager med behandling !! Viktig for deg å få sjekket dette og bli bedre før fødsle !! Dra du og gi oss beskjed hvordan det gikk !!
Kanutten83 Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Jeg hadde også sjekket dette på legevakta for sikkerhetskyld. Jeg fødte forøvrig med ribbeinsbrist og merket ingenting til det under fødselen, men etterpå.... Au au au i flere uker etterpå. Lykke til, håper det ikke er noe alvorlig
mamma til s@lma Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Det er nok best å dra til legevakta, lungebetennelse sliter ut kroppen som trenger alt det kan ha å gå på til fødsel, om det viser seg at du har det. Men jeg ser ikke grunn for at du skal få ribbeinsbrudd, det skal mye mer enn kraftig hoste til det, med mindre du er skikkelig osteoporotisk.. Det hjelper veldig å holde en pute tett inntil brystet under hosteanfall , da støtter du brystkassen og hoste gir ikke så store smerter . God bedring !
rosita29 Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2012 Takk for alle gode svar. Jeg dro, men det var litt storm i vannglass :-D vanlig forkjølelse og bare muskelsmerter i mage og rygg.. Men fikk medisiner mot ørebetennelsen da, så det var godt. Og nå slipper jeg å tenke mer på det ;-) takk for tips med pute, skal prøves ut!!
mamma til s@lma Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Bra at du har fått det sjekket , akkurat nå er det best å ikke vente til det går over av seg selv . Ingenting er storm i vannglasset når du bærer på et lite liv i tillegg ;/)
rosita29 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2012 Ja jeg dro altså på jobb idag, men måtte kaste inn håndkleet rundt lunsj. Så fikk jeg time hos fastlegen min, og jammen var det ikke lungebetennelse gitt! Så nå skal jeg ta det med ro en stund, og det blir faktisk godt, hoste eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå