zassy☆ Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hvor mye tåler de små egentlig? Her reiser hun seg etter alt hele tiden og vi prøver jo å passe på så godt vi kan, men har vært noen fall rett i gulvet med bakhodet først må bare bli enda flinkere å passe på henne men er litt vanskelig å være etter henne konstant, vil jo at hun skal få utforske og prøve seg også, men får superdårlig samvittighet når hun smeller i gulvet :S Men kan det være fare for hodeskade liksom? uff tenker på alt mulig.
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 det er litt vanskelig å finne den rette balansen mellom å passe på og la de få utfolde seg. En del knall og fall må det bare bli. Noen barn er rolige og forsiktige, mens andre klatrer og klår på alt og slår seg mer. Jeg mener å ha hørt at fall fra egen høyde tåler de godt, mens fall fra møbler, trapper ol skal man være med obs på. Men det vil jo helst gå bra da.
zassy☆ Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2012 Takk for svar ja denne frøkna ser ikke noen hindringer tydeligvis og er helt uredd, er fall fra egen høyde ja, f.eks før i dag da hun stod ved sofaen så falt hun rett bak..heldigvis på gulvmatta men den er ikke så veldig tykk, en annen dag var det rett i gulvet men det var fra knestående. Høres jo så fælt ut når hodet smeller i gulvet, men hun skriker til og det går forholdsvis raskt over med litt trøst. Har ikke merket noen kul eller noe.
kosemamma<3 Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 ÅÅh, man blir sÅ overbeskyttende med disse smÅ. Helt normalt. Har det helt likedan selv. Knall og fall, tÅrer og trøst. De tÅler nok mere enn vi tror. Det blir fort bra igjen med litt mammakos.
zassy☆ Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2012 ja man blir overbeskyttende men samtidig har jeg latt henne holde på mye "alene" også for jeg vil jo hun skal få prøvd seg, men begynner å lure på om jeg ikke passer godt nok på henne når det har vært disse to fallene så tett hverandre..at dette er en periode der vi bare må være "skyggen" hennes.. Hun klatret overalt i dag også, og jeg lar henne holde på, men er veldig nær så jeg kan ta henne hvis hun slipper seg. Synes hun er sterk og flink som er så aktiv da, hun er jo ikke såå gammel heller, derfor har hun jo ikke så mye kontroll virker det som.
Tuppen & Lillemor Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Uff, sånn er det her også, zassy. Lillemor krabber og reiser seg opp etter alt nå, og jeg får så vondt av henne når hun faller og slår seg! Her har hun faktisk fått en kul og tilogmed et blåmerke i panna stakkars.. Får kjempedårlig samvittighet jeg også, selv om jeg prøver å passe på så godt jeg kan. Men i den alderen er vel litt knall og fall ikke til å unngå desverre...
RødRev Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Ja, jeg tenker også på det samme. Etter at småtten begynte å sette seg opp og reise seg opp på knærne, har det vært en god del knall og fall. Men så normalt som dette er i denne fasen, kan det vel umulig være så farlig...? Ville ikke vi hørt MANGE advarsler om dette fra helsepersonell? Vi hører jo advarsler om alt mulig annet, fra tekopper til trapper og stellebord.. Bare en tanke. Men selvsagt skal vi passe godt på de små Samtidig er det jo kjempeviktig at de får gode mestringsopplevelser, samt at de etter hvert erfarer at de skal ta seg for ved overbalanse osv..
zassy☆ Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2012 joda de tåler vel litt får bare prøve å passe ekstra på ved harde gulv osv. Men i dag da så greide hun å tryne mens hun krabba! ansiktet rett ned i gulvmatta og fikk flere røde prikker (blodutredelser) på overleppa, virket som leppa ble litt hoven også, den jenta altså - hun har det travlere enn kroppen henger med!
Petrine +spire=❤ Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Sånn er det her også.. Tror det er en fase de må gjennom. Vi kan jo ikke fotfølge dem hele tiden. En skal selvfølgelig passe på, men litt knall og fall blir det. Dette er erfaringer de lærer av, selv om det er vondt for både de og oss. Her "snublet" lillemann i hånden sin når han krabbet= skikkelig trøkk i nesa Får sååå vondt av han stakkars.. Heldigvis tåler de mer enn vi tror.
Mikkemafian Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 Ta på en bleie på hodet (up and go) hvis du er redd for smellene, så får de litt demping;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå