Marias26 Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Er 28 + 6 i dag, og kjenner at jeg er drittlei allerede! Fatter ikke hvordan jeg skal holde ut til august???! Allerede har jeg kynnere dagen lang, må trekke pusten ofte for jeg føler jeg ikke får luft, lillegutt sparker så det gjør vondt, og magen er så stor at jeg har problemer med å ta på sko og sokker selv. Når jeg sitter, føler jeg at jeg må lene meg bakover for at lillegutt skal få plass i magen. Ikke minst merker jeg plutselig vekta nå, og alt føles tungt å gjøre. Magen spratt ut i forrige uke, og nå føler jeg meg kjempediger. Og slik skal jeg gå... helt til august?! Husker ikke at jeg var så stor så tidlig forrige gang. Samboeren min spurte så hyggelig i dag om jeg er like stor nå som da jeg skulle til å føde førstemann. Skikkelig klageinnlegg det her, men jeg kan da ikke fortsette å vokse slik? Skal jeg liksom bli større og større frem til terminen om 2 1/2 måned?
Bamsemams74 Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Hei du! Magen vokser jo litt i rykk og napp. Det er ikke sikkert at du vokser like kjapt hele vegen, om det er noen trøst. Jeg tror også at vi til tider er leiere enn andre. Finn fram en god bok som du kan flykte inn i eller noe lekkert strikketøy til den vesle i magen. Det er i alle fall mine triks når tida og vekta tynger;)
mamma3333 Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 jeg sitter her og tenker på at tiden går for fort, er i uke31+ 3........liker og stelle til babyen kommer, kan du ikke prøve å finne på noe positivt som har med babyen og gjøre? kan jo kjøpe litt klær og vaske dem, ordne litt sånn smått om sen....har kosa meg i dag jeg og pappaen har vert på handletur og kjøpt litt sengeklær og madrass til sengen, vi storkoser oss:)
Juliii Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Noen dager er verre enn andre Marias26, det er uten tvil en påkjenning å være gravid til tider. Kjenner igjen følelsen av at det er uendelig lenge igjen - har tenkt det selv mange ganger i løpet av svangerskapet. Jeg er 31+4 i dag, og har lagt meg til noen triks for å holde humøret oppe, og jeg synes virkelig at disse hjelper: - Jeg sjekker 2 baby-apper hver morgen, og er nøye med å ikke sniklese lenger frem enn dagens tekst. Det er liksom dagens premie. Babyverden sin app er fin, for den teller dager for deg. - Jeg har regnet ut hvor lenge jeg har igjen av svangerskapet på mange forskjellige måter, og lagt de i kalenderen min på telefonen. Så fokuserer jeg på disse milpælene istedet for å tenkte på hele svangerskapet under ett. I dag har jeg feks nøyaktig to måneder igjen (19.mai), så denne dagen har jeg gledet meg lenge til! Og på tirsdag kan jeg si at 80% av svangerskapet er unnagjort, det blir en liten feiring det også - Etter jeg rundet 30 uker har jeg tenkt "10 uker igjen, 9 uker igjen" osv, alstå teller ned fra 10 istedet for å telle opp til 40. Synes tiden virker mye kortere da, og er stolt over hvor langt jeg har kommet - Hvis jeg har hatt en morsom dag som har gått fort, og hvor graviditeten ikke har fått hovedfokuset, så passer jeg på å reflektere over dette om kvelden når jeg legger meg. Jeg tenker: "Denne dagen gikk lett, denne fikk jeg nesten "gratis" - Om kveldene passer jeg også på å tenke: enda en dag unnagjort, og enda en dag mindre å gå gravid! Jeg vet ikke om disse rådene hjelper for deg, men for meg gjør det faktisk at dagene går mye lettere enn de gjorde tidligere. Jeg blir i bedre og bedre humør for hver dag, fordi jeg hver dag er bevisst på at jeg har kommet lenger enn gårsdagen. Dette innlegget er nok uforståelig for alle de topptrente gravide der ute som bare eeeeeeeeeelsker å være gravide, har +2kg vektøkning i uke 37, har en mage på størrelse med en peanøtt, og som dermed tror at graviditet er like lett for alle andre som dem selv. Bare vit at vi er flere som synes det er tungt til tider. Stå på!
MammaElisabeth Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Juliiii - fantastiske råd! selv er jeg 31+3 i dag og har i tillegg til graviditeten hatt omgangssyke og kastet opp hele 16. Og 17. Mai. Så selv om formen er bra igjen nå er jeg passe tung og lei. Det ble dobbelt så tungt å være meg noen dager, i stad satt jeg her med halsbrannen min og tenkte: seriøst! Det kan ikke være mulig at kroppen min kan bli større nå??? Det orker jeg ikke! Utslitt etter omgangssyken og surrete i hodet tenkte jeg at jeg må få til et fokusskifte, dine råd skal jeg virkelig jobbe med for hver dag som går er det jo en dag mindre å gå gravid som du sier Men - hvordan er det med tankene og hodet deres? Er dere veldig susete og surrete? Jeg synes jeg blir verre og verre jeg! Små regnestykker og enkle tankeutfordringer får meg til å gå helt surr i surr og hetetoktene kommer og går, føler kontrollen over egen kropp begynner å forsvinne mer og mer ...
Frk.Karidotter Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har det på samme måte, gett. Er 24+4, og kjenner at glansdagene er på hell nå. Jeg begynner å kjenne vekta, jeg begynner å bli kjent med smerter i bekkenet/ryggen, og ting blir stadig litt tyngr - jeg orker ikke det jeg orket før. Jeg har hatt en elleve-tolv uker på en surfebølge nå hvor jeg har vært en sånn "det er så fantastisk å være gravid"-frøken, men nå er det ikke slik hver dag lenger. Egentlig er det litt deilig å ha kommet hit, men jeg tipper jeg er årntli lei i uke 30. ;-) Jeg er ihvertfall både surrete og susete! Dessuten har jeg blitt litt mer klønete og hakket mer distrè. Heikordetgår! Fine råd, forresten. Kjenner igjen den tankegangen! Jeg skal huske på de etterhvert som dagene blir tyngre. Dagen i dag f.eks, - bare følt meg daff og uten overskudd. Ligger på soffa'n og gomler jordbær. :-)
mimmitiltre Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 drittlei jeg og, er i uke 33 på mandag..er på størrelse med et hus..og lei allt sammen! 3 gang dette her..
fresh Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Off, stakkars deg! jeg hadde det på akuratt samme måte da jeg hadde 2 mnd igjen. Følte meg så svær at jeg trodde ikke jeg kunne vokse i 2 mnd til. Men det gjorde jeg, men heldigvis ikke i samme speed som tidligere. Og formen og humøret ble bedre etter hvert. Nå derimot, sitter jeg her, 1 dag over termin, og ikke så veldig stor som jeg fryktet at jeg ville bli. Det er verre med det å kle meg, ta på sko og passe de anre ungene. Her en dag måtte han ene sønnen min gå til bilen i sokkene, fordi jeg ikke klarte ta på han de nye skona hans (som var veldig vanskelige å få på). hahaha, stakkars! Men hold ut, plutselig er du i mål
gravid me nr 8 :-) Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 jeg skulle gitt mye for å vært i deres situasjon lykke til jenter å husk at dere er en dag nærmere målet
Katta_ Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 Føler med deg! Er 23+4, har bekkenløsning og kynnere absolutt hele dagen. Dette er min andre gang og akkurat nå håper jeg det blir siste!
Sunrun Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Er i uke 29 i dag, SF mål tilsvarer fullgått, men eg ruger på to da Magen kommer alti i veien hihi alt er tungt, men så har eg en blodprosent på 9,5, jern og ferritin er på 5. Så skal til uka på sykehuset for vurdering av litt på fyll. Kjennes ut som en flodhest sitter på brystkassa mi. Men er sjeleglad for at eg verken har fått vann i kroppen eller halsbrann. Bekkenløsning har eg hatt siden uke 14. Men siden det er to der inne så er eg enda me gått mot å skal kalre å holde ut. Er bare spendt på ka dem sier ang det me blodet mitt, lege og jordmor er bekymret. Er så gla for kvær dag eg går å bærer på dem. Men siden det er to så blir det liksom ikke samme nedtellinga som andre. Eg har bare som mål å skal klare å gå til 1 juli.
Nordisk Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Jeg er også drittlei! 37+5 i dag, og helt på felgen. Har hatt høyt blodtrykk i 3-4 uker nå, og har vært innlagt på sykehus to ganger i mai, mens legene prøver å få blodtrykket under kontroll. Startet med to blodtrykkssenkende tabletter om dagen, men etter en rekke kontroller har antallet tabletter økt til tre, fire, fem... Jeg måtte inn på sykehuset her en kveld da jeg følte meg dårlig, snittmålingen (tre ganger) av blodtrykket da var 173/117, og svaret på problemet var å øke dosen til seks tabletter om dagen. Jaja. Er nå hjemme, med beskjed om å gjøre så lite som mulig, for å holde blodtrykket nede. Føttene er så hovne/fulle av vann at jeg ikke har brukt strømper på en måned, og jeg har måttet lånt mammas sko om jeg skal ut av huset (les: til lege). Hendene mine er også så fulle av væske at legene sier jeg har fått karpaltunnellsyndrom. Har mistet følelsen i alle fingertuppene, hendene kjennes elektriske ut, og om jeg prøve å strekke meg etter noe skyter det smerte ut av håndleddet og videre til fingrene. Om en legger til halsbrann fra helvete hver kveld, doturer hver time om natten, og at jeg er pottetett av allergi og astma, så forklarer det hvorfor jeg har det helt pyton. Har spurt legene om sannsynligheten for å bli satt i gang før termin, eller i det minste ikke måtte gå over termin, men får ikke noe skikkelig svar.
Juliii Skrevet 20. mai 2012 #13 Skrevet 20. mai 2012 Jeg er også drittlei! 37+5 i dag, og helt på felgen. Har hatt høyt blodtrykk i 3-4 uker nå, og har vært innlagt på sykehus to ganger i mai, mens legene prøver å få blodtrykket under kontroll. Startet med to blodtrykkssenkende tabletter om dagen, men etter en rekke kontroller har antallet tabletter økt til tre, fire, fem... Jeg måtte inn på sykehuset her en kveld da jeg følte meg dårlig, snittmålingen (tre ganger) av blodtrykket da var 173/117, og svaret på problemet var å øke dosen til seks tabletter om dagen. Jaja. Er nå hjemme, med beskjed om å gjøre så lite som mulig, for å holde blodtrykket nede. Føttene er så hovne/fulle av vann at jeg ikke har brukt strømper på en måned, og jeg har måttet lånt mammas sko om jeg skal ut av huset (les: til lege). Hendene mine er også så fulle av væske at legene sier jeg har fått karpaltunnellsyndrom. Har mistet følelsen i alle fingertuppene, hendene kjennes elektriske ut, og om jeg prøve å strekke meg etter noe skyter det smerte ut av håndleddet og videre til fingrene. Om en legger til halsbrann fra helvete hver kveld, doturer hver time om natten, og at jeg er pottetett av allergi og astma, så forklarer det hvorfor jeg har det helt pyton. Har spurt legene om sannsynligheten for å bli satt i gang før termin, eller i det minste ikke måtte gå over termin, men får ikke noe skikkelig svar. Oida... Du har faktisk har grunn til å klage og være lei! Stakkars deg altså :S ... Kan ikke si annet enn stå på og lykke til, føler virkelig med deg.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 21. mai 2012 #14 Skrevet 21. mai 2012 Nordisk: kan ikkje forstå at dei ikkje sett deg i gang og frir deg fra det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå