Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom at dette er den siste runden vi noen ganger vil få, så lurer jeg på om hvilke metoder man kan bruke for å få egget ( om vi får noen egg ) til å feste seg bedre ? Har lest noe om dette tidligere, men finner ikke tilbake til de trådene..

Jeg holder til på st.olavs, å hva det koster er ikke et spørsmål for oss, dette er vår siste sjanse til å få unge i det hele tatt, så vi kommer til å prøve å gjøre det vi kan for å få dette til å fungere !!

Håper på svar slik at vi kan finne ut hva vi skall gjøre :)

Tusen takk for svar på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akupunktur før og under forsøket/på insett dagen.

fructus femina d6- homeopatmedisin - ¨kaldt babyklister.

tviler på du får embryoglue på st.olavs, men kan jo sikkert spørre.

vet ikke jeg.. hadde vi visst svaret på dette, så ville vi alle blitt gravide på første ivf forsøk...

Mass lykke til denne gangen akpa!

Skrevet

jojo, det skjønner jeg jo.. Men de metodene som finnes som jeg ikke kan noe om.. Det er de jeg ønsker å få info om...

syns jeg leste noe om hacket eller noe slikt å...

Skal høre om embryoglue, men hvorfor tror du ikke jeg får det på st.olav ?

Skrevet

Alle kan få embryoglue på st.olavs i dag. Det bare koster 1500 NOK. Spør om den ;) Den skal visst hjelpe egget å feste seg.

På St.Olavs gjør dem ikke den der hackinga eller hva nå det heter. Gjør man det i hele tatt i norge? Er det ikke i utlandet man får dette? Det vil si lagge et lite hull i skallet til egget eller noe sånt at det fester seg bedre, hvis jeg har forstått det riktig.

Skrevet

Eg fikk beskjed fra ein som bruke soneterapi og akupunktur på folk me barneløshet at soneterapi virket best av di 2.

Skrevet

embryoglue får du på st.olavs og det koster ingenting, brukte dette på siste innsettet mitt

Skrevet

Assisted Hatching, er det det dere tenker på kanskje? Det er ikke lov i Norge. :(

Skrevet

har alle klinikker embryoglue? trodde nesten det bare var hausken som hadde tatt i bruk embryoglue jeg..

assisted haching er bare lov i utlandet.. danmark gjør dette. så på tv, at de "filer" embryoet litt over hele, så de får en tynnere overflate og skal klistre seg bedre. :) spennede greier det der!

Skrevet

Det er er anbefalt å ta akupunktur 4-5 ganger(1 pr uke) før insett. De forste ukene stimulerer akupunktøren hele kroppen. Når du beg øå sprøyer stimulerer man livmorens sirkulasjon. Deretter på insettingsdagen rett før insett og rett etter. 25 minutt pr behandling. Jeg var hos akupunktør tone wessel i trondheim. Hun hjelper mange i ivf prosessen. Kjempe hyggelig dame:) anbefales!

Hvor stor virkning har embryoglue? Og visst det er gratis og større sjanse for graviditet ...hvorfor blir ike det automatisk brukt på alle ivf?

Ønsker dere lykke til:)

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt så har st.olavs har prøvd ut den der embryoglue og derfor har det vaert gratis, men ja det koster 1500 NOK. Det er det jeg har blitt opplyst om, i august når jeg skal ha uttak/innsett, så skal det koste for meg 1500 bar for dette. Så det kan ikke stemme at det er gratis for alle ;) Og jeg også holder til ved st.olavs.

Skrevet

hjelper mange i ivf prosessen. Kjempe hyggelig dame:) anbefales!

Hvor stor virkning har embryoglue? Og visst det er gratis og større sjanse for graviditet ...hvorfor blir ike det automatisk brukt på alle ivf?

ønsker dere lykke til:)

Det er ikke forska så mye på den enda for å vite om det hjelper så mye, men legen min ved st.olavs sa at det kan hjelpe. Gratis er det heller ikke.

Skrevet

hjelper mange i ivf prosessen. Kjempe hyggelig dame:) anbefales!

ønsker dere lykke til:)

Det er ikke forska så mye på den enda for å vite om det hjelper så mye, men legen min ved st.olavs sa at det kan hjelpe. Gratis er det heller ikke.

var da gratis for et par mnd siden...

Skrevet

Ok:) greit å vite, rart ikke st olavs har opplyst meg om embryoglue....

Skrevet

de opplyste ikke meg heller, jeg spurte selv:-)

Skrevet

kan man få embryoglue på allerede nedfryste egg?

Skrevet (endret)

Egget blir jo tina opp og så bruker dem det før egget skal settes tilbake i livmora. Jeg har forstått at det er ei veske dem putter egget oppi rett før innsettet. Så, ja jeg antar at man kan bruke det på alle.

Endret av dincene
Skrevet

Egget blir jo tina opp og så bruker dem det før egget skal settes tilbake i livmora. Jeg har forstått at det er ei veske dem putter egget oppi rett før innsettet. Så, ja jeg antar at man kan bruke det på alle.

trodde det var en væske de frøs ned egga i jeg.. hehe :) men tviler på at riksen ha`r?

Skrevet

Fikk embryoglue på mitt tredje innsett jeg! Da fortalte de at de at alle får det på tredje forsøket sitt nå. Noe nytt de har kommet på ;) Og det var på st.olavs ja!

Skrevet

Haugesund prøvde de i 2 uker men mente de var for dyrt å ta i bruk:/ så eg får ikke.

Skrevet

Jeg har ikke vaert på st.olavs på en stund nå, har en pause nå, men når vi skal dit, så skal jeg oppklare denne saken ;) Jeg veit ihvertfall at jeg skal ha det, men da skal jeg også betale selv.

Skrevet

Jeg skal spørre om å få dette neste gang nå ja! :)

Rart vi ikke fikk dette på 1 forsøket som var for et par månder siden.. Håper iallefall vi lykkes med dette.. Er liksom vår siste mulighet....:(

Skal sjekke ut om akupunktur og soneterapi, men vi har ikke slikt i området her, så jeg må reise 1 time hver gang for å komme meg tid.. men skal gjøre det om det er det som må til !!:)

Hvordan ligger dere i løpet ?

Skrevet

Jeg skal i gang i juni med vårt siste offentlige forsøk. St.Olavs. ICSI. Skal gå i 8 uker på sprayen. Så uttaket blir i midten av august hvis alt ser bra ut. Legen har bytta ut medisin denne gangen også. Har gått på gonal f før, men skal visst ha puregon denne gangen + prednisolon. Er litt skremmendes på en måte å ha nye ting. Vi fikk sirka 10 egg hver gang og dei ble bra befrukta og så bra ut, men ved frys var det mange som gikk til grunnet. Kan jo være det er noe med kvaliteten å gjøre, ingen har jo svar på det.

Du da?

Skrevet

Jeg begynte med spray den 8.mai, synorella. også skal jeg begynne med sprøyter nå på onsdag, perugon 450 IE ! så er høye doser.. Gikk på 400 IE sist, å da fikk vi 2 egg, og et ble befruktet å sett inn... det gikk ikke som det skulle.....

vi har hatt bare et forsøk, men får bare et til.. Dette er pga sykdom og fare for min helse..!

Bor du i tr.heim ?

Skrevet

Bor 5 timers kjøring fra tr.heim ;)

Gjest usababy
Skrevet

Hvorfor er ikke assisted hatching lov i Norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...