Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2-3 daga siden åt eg 2 skive skinke fra Gilde. Tenkte det va trygt siden det va god holdbarhet (trur den går ut 9.juni). Men nå har eg plutselig blitt forkjøla og googla meg grønn ang. listeria. Livredd for å bli smitta.

Vil og legge til at på 17.mai satt eg ute ei god stund på verandaen i litt kjølig vær (kunne nok kledd meg bedre) men begynte å få sår hals i går kveld så det e vel litt tidlig om det skulle væte utesittinga som e årsaken?

Sambo va sjuk for 1-2 uke sia og lille prinsen på 3,5 e litt forkjøla... e så sjelden eg blir sjuk *bank i bordet* ;) så derfor tankane mine begynte å kretse rundt den skinka. livredd for de 2 små i magen. E dere andre avholds fra den typen pålegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alledels ikke avholds fra den typen pålegg.

Slapp av, du har en påbegynnende forkjølelse. :)

Skrevet

Håpa virkelig det :-) de orda der gjorde godt.. eg klare ikkje tenke så logisk alltid når eg blir engstelig ;-)

Skrevet

Hehee, neii, jeg også er rivende god i "men hva hvis"-tankeganger for tida.

Går å spiser en skive med skinke jeg, litt sånn i solidaritet. ;-)

Skrevet

Hehehe.. så snilt :-P

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Oppskåret kokt kjøttpålegg med god holdbarhetsdato er jo av de tryggere tingene man kan spise i svangerskapet.. Leste om ei som hadde spist 3 skiver kokt skinke som hadde gått ut på dato for 3 uker siden (!!!), og mikrobiologen syntes ikke det var vits i å teste henne for listeria siden hun ikke har symptomer. Og det går jo mye forkjølelse om dagen, det høres jo ut som smitten kommer fra poden din :)

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Ja håpa inderlig det e han som ha smitta meg. hadde egentlig glømt hele skinka men da eg plutselig begynte å bli litt dårlig begynte eg å tenke på den. Typisk meg å bekymre meg for alt mulig

Skrevet

Her spises kokt skinke daglig. Men etter sydenturen vår ble mini litt småforkjøla, så fikk sambo det, og i går dukka det jammen meg opp hos meg og. Har nok ingen ting med skinka å gjøre ;)

Skrevet

Høres ikkje ut som det har med skinka å gjøre nei :-)

God bedring :)))

Skrevet

Kokt skinke er ikke farlig. Det er mat som ikke er varmebehandlet vi skal holde oss unna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...