Gå til innhold

Snart i uke 15 og vil så gjerne kjenne liv.....finnes det noen triks?

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er alt for tidlig å kreve å kjenne liv, men finnes det noen lure triks for å få babyen til å bevege seg litt? Klemme på et visst sted på magen eller noe? Ligger hver kveld og håper på et lite tegn, men det lar vente på seg ;)

Fortsetter under...

Om du er førstegangs så er det nok litt for tidlig. Jeg ventet tredje barnet denne gangen og kunne svakt, men usikkert føle noe i uke 16. Fra uke 18 kjente jeg stort sett hver dag. Det er ofte en del luft som passerer tarmen og slikt som lurer en litt. ;p

fra uke 18-20 så har du nok fått kjenne på liv og røre i magen, er du heldig så kanskje litt før.. Men uke 15?? Tvilsomt, tror jeg..

Jeg tror jeg har kjent bittelitt de siste dagene, er tredjegangs og i uke 18. Det de sier på sykehuset er jo å drikke et glass kald, sterk saft og legge deg på ryggen. Det fikk jeg da jeg var der pga lite liv med førstemann (da var jeg i uke noenogtjue asså, så ikke bekymre deg enda!) Jeg venter og venter jeg også, men det kommer. de er jo ikke så gæli store enda der inne :)

Annonse

Jeg kunne kjenne liv da jeg var førstegangs i uke 14 og kunne se det utenpå i uke 15. Nå skal det sies at jeg var kjempetynn etter å ha kastet opp lenge og hadde ikke fett på kroppen. Jeg lå også mye stille på sofaen og da har man litt mer mulighet til å følge med. Så ikke umulig, nei! Legg deg på ryggen, vær tålmodig. Jeg kjente liv i uke 13 2. gangen. Nå er jeg 3. gangs (uke 14) og har bare kjent noe jeg tror kan være babyen, men ikke på samme måte som med de to andre. Lykke til!

Gjest Nina10

Fra allerede uke 14 fikk jeg tips om og drikke saft eller noe med mye sukker og ligge helt stille på ryggen og kjenne, kjente ikke noe til det med en gang.. men første gangen jeg kjente i uke 17 hadde jeg litt stram bukse og satt foroverlent så det ble kanskje litt trangt, da kom det et lite dunk, å jeg viste det var det med en gang:) helt herlig:) er nå 18+4 og kjenner masse liv hver dag, drikker jeg saft nå er det fult liv nedi der hehe:)

Jeg kjente det med førstemann i uke 14, det var et klart og tydelig spark.

Med nummer to kjente jeg det omtrent samtidig, men ikke like sterkt. Mer som en fornemmelse jeg kjente igjen. Denne gangen er jeg ganske sikker på at jeg har kjent en svak, svak fornemmlese allerede, jeg er 12 fullgåtte uker.

Så det er absolutt mulig å kjenne noe i uke 15, men selv om det er mulig er det kanskje ikke vanlig.

Jeg har kjent daglig liv før ordinær ultralyd begge gangene.

Du kan jo prøve å legge deg eller sette deg ned og rett og slett bare kjenne. Når man er så tidlig skal man virkelig være obs på det man kjenner for å kjenne det, derfor er det nok lettest for flergangsfødende.

Og som andre sier, luft i tarmene kan forveksles med spark, det er en kunst å skille dette tidlig ;)

Jeg kjente uke 16 eller noe, men da som usikre tegn, kjenner jo ut som leamus eller luft bobler. Du kjenner det best etter du har lagt deg, min mini er våken fra 12 ca på kvelden. Kan jo hende du kjenner etter da den sover å. I hverdagen merker man ikke så lett slikt. Men etter hvert veit du når han sover å slik, dette kommer skal du se:)) min kjenner jeg ofte nå og merker når han sover å ikke, barne faren har å kjent to spark selv en gang for to dager siden og ett i sta, han lyttet å fikk ett dulk, rare er att han sparker mye hardere da. Men ha det helt rolig rundt deg og slapp av så kommer det:)))

Jeg vet det er alt for tidlig å kreve å kjenne liv, men finnes det noen lure triks for å få babyen til å bevege seg litt? Klemme på et visst sted på magen eller noe? Ligger hver kveld og håper på et lite tegn, men det lar vente på seg ;)

Si i fra når du kjenner det da! Jeg er 16 uker og venter også veldig på noen tegn til liv..

Jeg var hos jordmor i dag 15+0 og vi hørte på hjertelyden. Plutselig beveget babyen på seg når vi hørte på, men jeg kjente det ikke inni magen. Vi bare hørte det på høytalleren. Det var stas ;) Nå vet jeg at den er aktiv der inne fortsatt ;) Så det på innvendig UL i uke 12 og da var "han" veldig aktiv og turnet. Er så lykkelig.

Livmoren var kommet helt opp til navlen også :)

Annonse

Si i fra når du kjenner det da! Jeg er 16 uker og venter også veldig på noen tegn til liv..

Det skal jeg gjøre ;) Venter i spenning her....... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...