Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12+1 og tror jeg er nødt til å starte mammaklær shoppingen alt nå. Er ikke dette fryktelig tidlig?

Jeg har ikke så stor mage, men har vel lagt på meg noen få kg pga. småspising for å lindre kvalme. Vet jo at dette er så forskjellig fra person til person, men når begynte dere med mammaklær?

Videoannonse
Annonse
Gjest Neriad
Skrevet

Nei da, det er slett ikke så tidlig at det er unormalt! Faktisk kan spesielt buksene føles mer ubekvemme i starten, når toppen av livmoren er så lavt nede at den akkurat treffer linningen på buksene, spesielt hvis du sitter eller bøyer deg ned. Bukselinningen på jeans o.l. er ikke spesielt fleksibel, og man føler at man klemmer sammen babyen :-( I tillegg kan det trykke veldig på urinblæra.

Kjøp og bruk mammaklær fra det tidspunktet du føler for det. Men et godt råd kan være å IKKE kjøpe hele mamma-garderoben nå, bare noe få plagg f.eks. to par bukser. Det kan nemlig være vanskelig å forutsi hvor mye man går opp i vekt. Topper og overdeler bør du fortsatt kunne finne masse av i vanlige klær, f.eks. tunikaer. Lange, elastiske singletter i en størrelse størrre enn du vanligvis bruker er et supertips! Da kan du bruke dem under favoritt-toppene dine når de etterhvert blir for korte fordi magen begynner å stikke ut, eller under en cardigan som du bare lar være å kneppe igjen nederst. Og så er de deilige å ha til sommeren.

Man blir forresten så utrolig lei av disse mammaklærne etterhvert! Jeg er gravid for tredje gang nå, og ser at jeg følger akkurat den framgangen som ble sagt litt for moro i oversikten over hvordan ting forandrer seg: "Første barn: Du begynner å bruke mammaklær så tidlig som mulig." "Andre barn: Du bruker dine vanlige klær så lenge som mulig" (fordi du er lei av mammaklærne!). "Tredje barn: Mammaklærne ER din vanlige klær!" He he, i hvert fall tror jeg det blir slik i noen måneder etter fødselen, hvis magen skal bli like mye slappere etter denne graviditeten som de to foregående :-)

Skrevet

Jeg kjøpte vel mammabukse i uke 20.. Men jeg hadde gått en del ned i vekt i høst, så jeg hadde en del bukser som jeg kunne vokse litt i, og med en strikk i knappen, så holdet de til uke 20. Kan nå i uke 30 fortsatt bruke et par av de med strikk i knappen, men mammabuksene strammer så mye mindre, så foretrekker dem. =)

Skrevet

I uke 6 :)

Hadde så uuutrolig mye luft så magen este ut :P

Skrevet

Første svangerskap begynte jeg med mammabukser i uke 20.

Andre svangerskap begynte jeg allerede i uke 8 :-) Magen kom mye fortere med andremann :-)

Skrevet

Med førstemann begynte jeg rundt uke 18-20. Nå har jeg allerede gått til innkjøp av en bukse som jeg har brukt et par uker. Er 12 uker nå. Får vel grave meg ned i kjelleren og finne igjen buksene fra forrige gang.

Skrevet

i uke 20. med 3. mann !! Med første to barna har jeg kunnet vente til uke 25-26, men har alltid hatt en liten mage da !!

Skrevet

Hei jeg begynte med mammaklær i uke 9 tror jeg. Alle buksene mine strammet så fælt i livet og magen sto ut som en ballong ;) Er 14+5 i dag og legger stadig vekk klær på loftet som ikke passer ;)

Skrevet

Det var vel ca i uke 12. Jeg kunne bruke noen av de gamle buksene, men begynte å vokse fra flere. Men jeg vokste raskt fra den første mammabuksen jeg kjøpte, så jeg råder deg til å ikke kjøpe mange nå!

Skrevet

Med førstemann hovnet jeg opp nederst i magen veldig tidlig, så måtte bruke mammabukser lenge før jeg fikk mage. Denne gangen er jeg halvveis i svangerskapet og får fortsatt på mine vanlige bukser, til tross for en liten mage :) Så mammaklærne er ikke tatt frem enda.

Skrevet

Ville begynt så fort mitt eget tøy begynte og bli ukomfortabelt. da jeg ar gravid venta jeg så lenge som mulig å det skal jeg ikke neste gan. jeg skal heller ikke bare ha litt mammatøy men nok til og føle meg komfortabel. er så ille og føle seg som en slask i klesveien oppå det og være gravid i tillegg.

Gratulerer og lykke til

Skrevet

Første svangerskap: uke 21

Andre: uke 19

Tredje: uke 12(!!)

Skrevet

Mammabukser er vel det første man bytter ut, de kan stramme godt på magen, selv om den ikke synes så godt på en stund for mange :)

Her har jeg begynt tidligere og tidligere :P

1. uke 16

2. uke 12

3. uke 10

Denne gangen kunne jeg egentlig begynt fra uke 6/7 når magen este ut, men jukset med hårstrikk en god stund før mammabuksene måtte frem :)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...