Gå til innhold

Anbefaling og rengjøring av pulverdoseringsbokser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt spørsmål :)

Jeg ville sterilisert dem "innimellom", fordi selv om det i prinsippet blir like rent nedi en slik boks som nedi pakken med MME så blir jo boksen mer åpen lell - du fyller den mange ganger, heller fra den, det kommer mer luft til osv.

Pass på at du tilbereder MMEen etter bruksanvisningen på pakken, dvs varmer den opp tilstrekkelig, og kun bruker den til ett måltid. Tilberedningstemperatur varierer fra merke til merke.

Vi hadde en treroms-boks fra Avent, Barnas Hus og liknende har sikkert flere typer. Ellers går det an med urinprøve-glass (når jeg ser på de jeg har hjemme nå så er det mulig de litt små for 5-6 skjeer, mulig det var en annen type vi brukte).

Til hjemmebruk doserte vi vel helst opp rett fra MME-boksen, syntes ikke det var mange sekundene å vinne på å dosere opp for en dag om gangen. Treromsboksen var dog kjekk å ha med på tur, vi brukte mest pumpemelk så en sånn boks pleide å ligge i stelleveske i reserve. Jeg merket den med dato for påfylling (på en bit fryseteip) og lot den ligge maks en uke i veska. (Var den ikke brukt da så brukte vi den hjemme i stedet.)

• 2 uker senere...

Doseringsboksen fra Tupperware er gull verdt, jeg pleide å vaske den i oppvaskemaskinen og det fungerte supert :) I starten kokte jeg den sammen med flaskene også. Vi brukte boksen dag og natt og senere til å ha med grøtpulver, frukt o.l :) Nå står den klar til nr. 2 kommer om kort tid :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...