Gå til innhold

Hvordan velger dere å gjøre det med ammingen? :)

Candy king

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg håper at eg skal klare å fullamme så mye som mulig, mne er forberedt på at eg må kansje bruke litt flakse også, men får eg så mye melk som eg hadde me første mann så tror eg nok det skal gå bra å full amme ei stund. håper jo at eg kan fullamme til vi er tilbake fra Spania i okt/nov. Kansje litt optimist da. Men er jo lov og håpe da :)

Gjest mammatil3smågull

Jeg fikk tvillinger for 3 mnd siden, og jeg prøvde å amme begge i starten, men da ene fikk kolikk hadde jeg rett og slett ikke overskudd til å amme begge to. Jeg ammer begge, men bytter litt mellom flasker og amming. Da har også far mulighet til å hjelpe til mens jeg sniker til meg litt søvn i ny og ne. Jeg pumper meg innimellom, men gir også MME. Prøver å gjøre så godt jeg kan, men er desverre ikke alt jeg strekker til.

Ta det som det kommer, men ikke stress om du ikke har mulighet til å amme begge. Det kommer jo selvfølgelig an på hvordan du og barna har det, men er jo greit å ha flasker og MME liggende i tilfelle det blir behov for det.

• 4 uker senere...

Jeg fikk tvillinger for 5 mån siden, og i starten slet vi med ammingen. Vi ga MME, pumpet morsmelk og ammet i tillegg. Helsestasjon fortalte meg i prinsip av jeg ikke kunne ha nok melt til to, men jeg valgte å ikke lytte til det. Det var slitsomt men vi følte det var vært å jobbe på å få i gang ammingen. Barna fikk så vondt i magen av MME så det var ikke noe vi var glade for å gi. Etterhvert som jeg ammet mer og mer og pumpet innemellom så kom MASSE melk og nå har jeg fullammet siden de var ca seks uker! Det var MYE styr i starten, nesten alle døgnets timer gikk til mating (veldig lite søvn) men vi føler i hvert fall at det var vært det. Så mye enklere å amme enn å gi flaske! Med flaskemating skal det vaskes, blandes og ordnes hele tiden, med amming har man alltid maten klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...