solmor1 Skrevet 18. mai 2012 #1 Del Skrevet 18. mai 2012 Er nå igang med vår andre kur med Provera og Pergo for å se om det kan bli en lillebror eller lillesøster til vår snart 5 år gamle tulle :-) Ved første kur tok eg EL tester uten å få en eineste positiv og vart heller ikkje gravid. Vart ikkje fulgt opp hverken med sjekk hos gynekolog, blodprøve eller ultralyd sist da eg gjekk på 1 kuren. Nå er eg akkurat ferdig med Provera og venter på TR før eg skal begynne på pergo på dag 3. Fortsatt ingen oppfølging, bare beskjed om at vi bare skal prøve i vei. Har denne gangen opplevd litt tåkete syn når eg gjekk på provera og er veldig sliten i kroppen gjennom heile provera kuren. Pratet med legen som sa at det var normalt og at vi bare skulle krysse fingrene for at en spire festet seg etter at eg har tatt pergo. Kjenner eg blir litt redd ved tanken på at det er risiko for tvillinger eller fleire... Tvillinger går bra men blir det fleire så er eg så redd for at det skal gå utover ungene, med tanke på stor fare for for tidleg fødsel, infeksjoner osv osv.... Når eg ikkje blir fulgt opp så føler eg meg nesten litt redd for å prøve siden ingen veit kor mange egg som evt skulle bli sluppet ved eggløsning... Fleire som kjenner seg igjenn?? Lurer også på kor lang tid og kor mange provera/pergo kurer dere andre gjekk på før spiren satt? :-) Eg vart gravid uten hjelp da eg var 19 men mistet i uke 10. Deretter vart Eg gravid igjenn like etterpå med datteren vi har nå og det var også uten hjelp. Men etter det så har eg mensen kanskje hver 6-9 mnd og ingen antydning på barn nr 2 :-/ Fekk påvist PCOS nå for 6 mnd siden... Lykke til til dere andre prøvere :-) :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938037-andre-p%C3%A5-provera-og-pergo-som-ikkje-f%C3%A5r-oppf%C3%B8lging/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Gurk Skrevet 18. mai 2012 #2 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Vi har prøvd og prøvd nå i ca 11/2 år. Fikk første Provera kur av gyn i november. Tok da Provera i november og desember og begynte på pergo i romjula. Har i samråd med gyn tatt eda en pergo kur uten noe annen oppfølging enn en samtale på telefon. Men nå har hun begynt å følge meg opp litt mer, snakka med henne før påske og skulle da vente på mensen også ta enda en runde med pergo. Mensen kom ikke, så jeg tok en runde med Provera (etter å ha snakka med gyn). Mensen kom fremdeles ikke, så hun sa jeg skulle ta enda en pergokur. Jeg fikk time til UL av eggstokkene og på den så vi to eggposer med fin størrelse. Men om de slipper vet vi jo ikke, så nå er beskjeden at vi skal ha sex annenhver dag rundt da hun forventet EL (forrige helg) og så skal vi vente å se. Hvis ikke det blir noen spire før sommeren, skal jeg henvises videre. Men noen blodprøver er det ikke tatt av meg nå. Når vi jobbet for årlig gravide sist, ble det tatt blodprøver av meg flere ganger, og resultatet var at jeg bare hadde EL annenhver måned:-( Masse lykke til til deg også! Endret 18. mai 2012 av Fru Gurk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938037-andre-p%C3%A5-provera-og-pergo-som-ikkje-f%C3%A5r-oppf%C3%B8lging/#findComment-144245580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariesDrøm Skrevet 21. mai 2012 #3 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg fikk bare pergo og proveria. ingen oppfølging.... blir jeg ikke gravid på disse 2kurene må jeg be om mere oppfølgning vel... Lykketil Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938037-andre-p%C3%A5-provera-og-pergo-som-ikkje-f%C3%A5r-oppf%C3%B8lging/#findComment-144251166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 2G <3 Skrevet 21. mai 2012 #4 Del Skrevet 21. mai 2012 Fikk kastet pergo etter diagnosen PCOS, fikk da fastlegen til å henvise meg til Medicus. Likte ikke det hun første Gyn sa.... Megge spør du meg, setter ikke folk på tabletter uten oppfølging..... Ønsker alle lykke til, og vil anbefale å enten mase litt på legen som ga medisinene eller sjekke mulighetene for å komme inn annen plass. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143938037-andre-p%C3%A5-provera-og-pergo-som-ikkje-f%C3%A5r-oppf%C3%B8lging/#findComment-144251623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå