Gå til innhold

Ble strippet idag, på termindato. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde 3 cm åpning, og kan hunne tøye til 4. Han trodde jeg kom til å føde til helgen (men det kan jo hvem som helst si). Forrige gang gikk jeg med 3 cm i en uke, håper jeg ikke gjør det denne gangen.

10 min etter legebesøket, begynte murringene. Har hatt litt murringer, og en del kynnere idag. Hååååper så inderlig at han kommer i løpet av dagen i morgen, er drittlei nå altså. Fikk komme tilbake å strippe på ny på mandag hvis jeg ikke hadde født til da.

Har dere blitt strippet? Hvordan gikk det med dere da? Er bare nysjerrig jeg, sitter å kjeder meg litt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia :)

Null erfaring på det området, men lurer på om du vil fortelle? ;)

Er 3.gangsfødende. De 2 andre kom ei uke før ul.termin, men jeg mistenker at hun her ikke vil komme ;)

Hva er stripping/hvordan gjøres det? Av hvem? Standard å gjøre det?

Er uke 38 nå...

Lykke til :)

Skrevet

jeg ble strippet med lillemor 4 dager før termin, morgenen etter gikk slimproppen og lillemor ble født på ettermiddagen. Stripping er å tøye åpningen, røske skikkelig til. Har aldri fått tilbud av dette hos lege, men jordmor gjorde det gladelig. Ikke en behagelig opplevelse, men veldig effektivt for min del. Jeg hadde 2 cm åpning da jeg ble strippet, og da vi kom inn på føden neste dag var den 7cm!

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Jeg ble strippet første gang, uka før termin. Og en gang 1 dag etter... Funket dårlig på meg da jeg ble satt igang og fødet 10 dager etter termin.

Skrevet

Fru grønn: Stripping/tøying utføres som regel av jordmor, men noen leger gjør det også. Er ikke alle jordmødre som gjør det av seg selv, så du må gjerne spørre om hun kan gjøre det. For min del var det legen som spurte om jeg ville gjøre det.

Det han gjør, er å kjenne etter om du er moden, og om du har åpning. Hvis du ikke har åpning, er det ikke noe å gjøre. Men hvis du har åpning, tar han to fingrer inn og strekker litt mellom åpningen, hvis du skjønner. Han kunne kjenne hodet til babyen idag, så da tok han fingrene en runde og to rundt hodet og strakk liksom litt på huden min som ligger rundt hodet til babyen.

Nei off, er litt vanskelig å forklare. Men hvertfall, det er litt ubehagelig, men ikke vondt. Det er verdt det spør du meg :) Nå venter jeg bare i spenning på om han kommer i løpet av natten :)

Skrevet

er det noen som vet hvor tidlig man kan bli strippet? har dia 1 og skal ikke gå over termin. begynt å få protein i urin og er inn og ut av sykehus..

er det bedre å bli stripet enn å bli satt i gang tro ??

Skrevet

Jeg ble strippet første gang, uka før termin. Og en gang 1 dag etter... Funket dårlig på meg da jeg ble satt igang og fødet 10 dager etter termin.

ååå, så kjedelig da:(

Skrevet

Igangsetting regnes som en risiko, men en kan ikke sammenligne stripping med igangsetting da stripping ikke nødvendigvis fører til fødsel. Men vil anbefale deg å få modningsakupunktur, går du til jordmor som utfører dette kan du jo spørre henne om å strippe deg samtidig. Vil gjerne tro at stripping kanskje kan være mer effektfullt ved flergangsfødene enn første gang.

Skrevet

er det noen som vet hvor tidlig man kan bli strippet? har dia 1 og skal ikke gå over termin. begynt å få protein i urin og er inn og ut av sykehus..

er det bedre å bli stripet enn å bli satt i gang tro ??

Tror det varierer fra person til person når de stripper. Legen min stripper ikke før termindato, mens noen jordmødre kan gjøre det tidligere. Du må bare høre med jordmora di.

å bli strippet setter ikke nødvendigvis igang en fødsel, men det KAN føre til fødsel, så det er jo verdt et forsøk:) Er nok uansett bedre enn å bli satt igang, men det kan jo hende du må gjøre begge deler før ungen kommer.

Lykke til uansett :)

Skrevet (endret)

ble strippet på mandag som var, var da 37+6 og fikk raskt murringer, tirsdag kom det masse slim og fortsatt murringer. sitter her i dag og har ikke født. mens slimproppen bare fortsetter å komme ( enormt med slim, unnskyld detaljer) jeg hadde ca 2-3 cm åpning og myk mormunn.. er også 3 gangs.

Ble nok strippet fordi jeg skal igangsettes om 6 dager så kanskje legen tenkte at det er bedre om noe skjer naturlig... men som sagt ikke fått noe rier å skryte av.... men kjenner det murrer innimellom så det hjelper nok på modningen. men slitsom irriterende at det ikke tar seg opp.....

forrige gang fødte jeg 4 dager etter slimrpoppen hadde gått uke 39+2.

lykke til til alle som nærmer seg fødsel....

Endret av 2004+2006 og 2012!!?
Skrevet (endret)

Jeg ble strippet på tirsdag, 41+2, og det var sterke kynnere og murringer resten av dagen. 2-3 cm åpning, og myk og sentrert livmorhals. Torsdag gikk slimproppen. Men nå er det helt rolig så blir vel igangsetting heller. :-(

Endret av Con
Skrevet

Jeg ble strippet med første, hadde da 2 cm åpning. Fødte 1,5 døgn senere, 8 dager etter termin.

Skrevet

Jeg ble strippet dagen før termin. Fødte dagen etter termin.

Skrevet

jeg hadde 3 cm åpning, og kan hunne tøye til 4. Han trodde jeg kom til å føde til helgen (men det kan jo hvem som helst si). Forrige gang gikk jeg med 3 cm i en uke, håper jeg ikke gjør det denne gangen.

10 min etter legebesøket, begynte murringene. Har hatt litt murringer, og en del kynnere idag. Hååååper så inderlig at han kommer i løpet av dagen i morgen, er drittlei nå altså. Fikk komme tilbake å strippe på ny på mandag hvis jeg ikke hadde født til da.

Har dere blitt strippet? Hvordan gikk det med dere da? Er bare nysjerrig jeg, sitter å kjeder meg litt ;)

hvordan går det med deg?

Skrevet

Forrige gang ble jeg strippet 4 dager etter termin, hadde da 2 cm åpning. Fikk beskjed om å reise rett hjem og kose med gubben. Dagen etter gikk slimproppen, og dette forsatte i 1 dag før riene kom som julekvelden på kjerringa... :-/

Skrevet

Da jeg var til ordinær jordmorkontroll i uke 40, så spurte jeg om hun kunne strippe meg. Hun kunne gjøre et forsøk, sa hun. Det var ikke ubehagelig i det hele, og heller ikke effektivt.

Da jeg var til kontroll på sykehuset noen dager senere, så spurte jeg en jordmor der om hun kunne forsøke, og det kunne hun. DET var noe helt annet. Hun røsket godt i, og det var ganske ubehagelig. Jeg gikk meg kynnere/maserier hele dagen. Kom inn igjen på kvelden og da hun skulle sjekke om det var mer åpning, så gikk vannet. 1 1/2 time etter var jenta født.

Så min erfaring er at skikkelig stripping virker, men slik "pirking" som min faste jordmor tok, var ikke effektivt i det hele.. ;)

Skrevet

hvordan går det med deg?

Nei heller dårlig. Har bare hatt litt kynnere idag. Ingen murringer eller vondt noen plass. Sååå kjedelig!!! Går vel tilbake til legen på mandag tenker jeg, får spørre om han kan røske til så jeg hyler av smerte, hvis det hjelper, hehe :)

Skrevet

Stripping hadde null effekt på meg, det var bare vondt. Jeg ble satt i gang 15 dager over termin sist. Jeg rakk en time modningsakupunktur, men det hadde heller ingen effekt på meg.

Håper på å kunne bli strippet før terminen denne gangen! Og at det virker :)

Skrevet

her funket det! ble srippet en kveld, neste kveld kom jenta mi, 5 dager før termin <3

Skrevet

Forrige gang blei eg strippa 37+4. Fødte 7 timer seinare

Skrevet

funker dårlig på meg...Sitter her åå venter ennå. Skal tilbake i morgen å bli strippet på ny! Får be legen omå ta skikkelig tak denne gangen :P

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor det er så mange av dere som har blitt strippet før termin? trodde liksom at det var litt av poenget at babyen skulle være inni magen å vokse å bli stor?

Skrevet

Babyen kommer ikke før den er klar uansett om man blir strippet eller ikke, det kan ikke sammenlignes med igangsetting. Stripping gir ikke garantert fødsel. Man kan heller ikke bli strippet uten at det er tegn til modning i livmorhalsen.

Skrevet

2cm åpning, ble strippet og fikk akupunktur, 2dager på overtid, gikk i fødsel 12timer seinere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...