Gå til innhold

Noen som har Jubileumsdrakten for Oslo her? Eller andre med litt peiling..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne på en side og det står at startpakken koster 16000. Men hvor mye vil det bli i tillegg? Hvor mye tror dere jeg må regne med å betale for denne drakten?

Skrevet

NEI!

Ha sett på en nettside og startpakken kostet 16000, stakk med skjorte, belte, skjerf og veske. Men hvor mye kan det bli i tillegg, hvilken pris må jeg regne med å betale for og få denne drakten komplett?

HI

Skrevet

Hm....startpakken var på min tid da jeg sydde den en pakke ment for de som ville sy selv.

På den tiden lå hele drakten på rundt 25000 kroner og så kom sølv og sjal og you name it i tillegg.

Om du vil ha den billigere finner du en sydame som vil sy den for deg. Syforklaring kommer med pakken, den er ikke sååå vanskelig å sy for en med erfaring innen søm.

Men du burde finne pris for hele stakken på Heimen eller Haugtussa...eller ta en telefon.

Skrevet

Må bare komme med en liten kommentar. regner med at du har funnet denne startpakken i en nettbutikk? Kanskje best å ikke nevne navnet her. Jeg tror denne butikken er litt av det useriøse slaget.

Jubileumsdrakten får du bare kjøpt på Heimen og på Haugtussa bak slottet, og muligens har også Eva Lie en butikk? Tidligere fikk man kjøpt materialpakker til jubileumsdrakt, men det får man ikke lenger. Mamma sydde til seg selv, men når hun skulle sy til meg og søsteren min, var det ikke lenger mulig.

Stoffet er ikke mulig å få kjøpt, derfor vil jeg tro at den startpakka du har sett til salgs er en etterligning. Så vidt jeg vet, finnes det ikke veske, hårvippe eller understakk til jubileumsdrakta heller, slik det står i annonsen..

Jeg har jubileumsdrakta selv, og er veldig glad i den! Ta en tur til Haugtussa Bak Slottet. Der er de veldig hyggelige!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...