Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva som skjedde her, vi pratet litt om å ta en sydentur i går kveld og nå har vi bestilt - reiser om 1 uke! Ble plutselig stressa nå, hva må jeg ta med til baby (8 mnd), noe spes jeg må tenke på, evt gode tips til turen?

Tar jeg med bleier og barnemat, eller kjøpe der? Smøre baby med solkrem eller kjøpe uv-drakt, evt begge deler? Ammer men har lite melk igjen så supplerer med flaske - må jeg koke flaskevannet der nede?

Er sikkert flere tråder om dette fra før, men orker ikke lete. Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor skal dere?

Ta med bleier, mme og barnemat så er du sikker på babyen får mat han liker. Bleier er ofte veldig dyrt så det lønner seg å ta med.

Ta med førstehjelputstyr som plaster, krem til myggstikk, paracet ol. Så slipper du å lete etter det der nede hvis uhellet er ute.

Du må koke flaskevann ja.

Ville hatt både uvdrakt og solkrem. Drakten dekker ikke ansikt, armer og bein.

Skrevet

Takk for svar! Skal til Mallorca, Alcudia :)

Hvor får jeg kjøpt uv drakt?

Skrevet

Uv drakt har de fleste apotek, noen klesbutikker.

Ta med solbriller og solkrem.

Tynne bodyer, tskjorter, badebleier,

Skrevet

Lette, luftige heldekkende klær for å unngå myggstikk på kvelden. Myggspray/krem er for sterkt for babyhuden. Også fint m heldekkende for å beskytte mot solen på dagtid (skjorte, linbukse o.l)

Skal dere bare være borte en uke ville jeg også tatt m bleier og mat for hele oppholdet. Noen chartersteder har dårlige matbutikker. Kommer vel an på hvor på øya dere skal. ;-) god tur!

Skrevet

Kom hjem fra en uke på Kreta med lillegutt på 7 mnd igår! Lurte på akkurat de samme som deg, men alt gikk kjempefint!:) Ble en herlig tur for hele familien:)

Jeg hadde med grøtpakker+middagsglass for hele uka, men var masse barnemat og bleier etc der vi bodde (Sunwing-hotell, masse barn:) så tror jeg hadde tatt med bare for halve perioden neste gang, og kjøpt resten der nede. Hadde med bleier og, var dyrere der, så blir bare et spørsmål om du vil slippe å pakke med for hele uka eller spare noen kroner.

Vi hadde sånn uv-drakt, men han brukte den kun når vi skulle bade han når sola var sterk, ellers var han i bare bleia i skyggen, deilig:) solkrem ble ikke anbefalt på apoteket på så små barn. Tror jeg hadde gått for luftige men dekkende klær hvis vi skulle reist noe rundt (var bare på hotellet hehe) og han måtte ut i noe sol. Solhatt er absolutt å anbefale!

Kjøpte vann på flaske der nede, og brukte til grøt. Hm, noe mer...jo, gled dere!!!;) mini lærte å sitte under turen, samt eeeelsker å plaske i vann, morro:)

Skrevet

Vi hadde forøvrig også bestilt en sånn babypakke på hotellet, slik at det sto trille (med full liggestilling), babyene og babystol (sånn fra IKEA) klart på rommet når vi kom, det kan også anbefales:) var litt greit å slippe drass med vogna på flyet..:)

Skrevet

Hm ja lurte på den babypakken! Har en baby som kun sover i vogn på dagtid, er den trillen grei til soving?

Skrevet

Vi var en uke i Spania i februar, da var lillemor 10 mnd. Vi tok med grøt (pga spanske grøter visstnok har mye sukker tilsatt), noe bleier og middagsglass til de første to dagene.

Var ikke noe problem med glassene de hadde der vi var (noe Nestle, noe Hipp og ellers et greit merke som het Hero), de gikk ned på høykant. Men nå er ikke lillemor kresen da.

Hvis dere velger å ta med egen vogn, så ville jeg pakket med alle bleiene dere trenger i den. Bleier i Spania er MYE dyrere enn i Norge (iallefall for meg som er vant til å bruke Coop-bleier til 20 kr pakken...).

Husk å pakke med litt ekstra mat til selve flyturen, sånn i tilfelle det blir forsinkelser ;-)

Ellers var jeg imponert over at absolutt alle spisesteder hadde barnestoler :-) GOD TUR!!

Skrevet

Hm ja lurte på den babypakken! Har en baby som kun sover i vogn på dagtid, er den trillen grei til soving?

Funka veldig fint for lillemann ja, fikk ligge rett ut, og med kosebamsen på nesa sov han søtt i vogna under parasollen på stranda:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...