Gå til innhold

keisersnitt, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha planlagt keisersnitt om ikke lenge, og lurer på om noen som har vært gjennom det samme har tips til ting å pakke med på sykehuset? (annet enn det som står på fødebag listen over her).

Tenker da på klær osv..

Takknemlig for tips & råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjekt med truser og bukser/skjørt med linning som er litt høy for å ikke klemme på ks-såret...

Skrevet

Jeg brukte gravid-joggebukser i mange uker etter KS....

Vil anbefale myke klær som ikke irriterer, og som gjør det lett å bevege seg i. På sykehuset fikk jeg kjøpe en støttebandasje til å ha rundt magen, den hjalp meg også godt.

Lykke til! :-)

Skrevet

Løse klær, og så var det gull med tøfler type crocs som en kan trakke inn i. Sokker kan være vanskelig å få på og av i starten, det samme med sko. Så unngå knytesko i starten.

Synes også at det var greit å bruke den støttebandasjen. Truser som var lave i livet var greie siden de da ikke plaget såret. Husker at det klødde mye når det holdt på å gro. Kunsten var å prøve å la være å klø, og prøve å la såret være i fred.

Jeg var veldig flink til å ta det med ro de første ukene. Og min mann var superflink til å hjelpe til. Du skal helst ikke løfte tyngre enn vekten til babyen. Så husarbeid som vasking og støvsuging kan vente. Få noen andre til å gjøre dette. Det er ikke verdt at du tar for hardt i og så får du problemer med såret som varer lengre enn 6 uker. Hadde veldig lyst ut på trilletur, men her vi bor er det så mange bakker, og en skal ikke trille i bakker de første ukene etter operasjonen, det er tungt for magemuskler og ikke ideelt. Så prøv å ta det rolig selv om du helt sikkert har lyst å gjøre ting og føler at du kan. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...