Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg skriver feil, mener jeg altså at JM har sakt gutt eller jente og det har blitt det motsatte. Vi var på UL 16 mai og JM var veeeeeldig usikker. Trodde kanskje muligens at hun så en liten gutt der inne, men hun turte nesten ikke si det for hun var så i tvil.

Hvor vanlig er det at de tror de ser gutt og ut kommer en jente? Jeg er så nysgjerrig at jeg holder på å tørne her! Det spiller null rolle for samboer og meg om det blir gutt eller jente bare det blir ett barn, men jeg lurer Så FÆLT!!

Fortsetter under...

Jeg har hørt mange historier der noen forteller om at de har fått feil beskjed om kjønn. Jeg tror imidlertid det kommer veldig an på hvordan babyen ligger under ultralyden, og når ultralyden er tatt. De fleste jordmødrene/legene er flinke å si at de ikke kan garantere det 100%, hvis de ikke kan se det tydelig. Jeg var hos en spesialist i fostermedisin, han sa 100% sikkert jente på 3D ultralyd i uke 28. Vi har fått med oss bildebevis og kan se det tydelig selv. I uke 12 hadde vi av en annen lege fått beskjed om gutt, men han presiserte at han ikke var helt sikker. Spesialisten i fostermedisin sa, at de ofte tar feil så tidlig i graviditeten og at han selv i uke 12 med ca. 80% sikkerhet kan si hva det er, altså ikke helt sikkert. Ved ordinær ultralyd i uke 18 sa jordmor at hun var veldig sikker på jente (vi kunne se tydelig tre streker mellom bena...), men ville ikke gi noe "garanti" likevel.

Min ekssvigerinne fikk vite begge gangene når hun var gravid at det var jente i magen, hmmm. Hun har nå 2 gutter :P

Dermed så er jeg ikke helt sikker at jeg skal stole på hva jordmoren sider. Skal vite kjønnet, men skal ikke være for ivrig med å ha av alle merkelapper på klær og saker, for sikkerhetsskyld :P

På første fikk jeg vite jente på ordinær ulike. en uke før fødsel var det plutselig gutt,og gutt ble det:-)

Andre mann var gutt på alle ul og gutt ble det:-)

Tredje og siste var gutt i uke 12 og 16. På ordinær ul var gutten blitt til jente. Fikk bekreftet jente på 3d ul i uke 27 og jente ble det:-)

Ingen av mine.venninner har fått feil kjønn på ul så de er nok ganske flinke i dag:-)

Annonse

Er hun usikker så ikke anta at det er en gutt der ;) Med første fikk vi bare beskjed om at det muligens kunne være en jente. Vi gikk videre som om vi ikke visste kjønnet og bra var det fordi ut kom det er GUTT ;) Sjeldent de tar feil tror jeg, men det skjer jo!

Mitt inntrykk er at jo tidligere man "ser" kjønn jo mere usikkert er det. 3D ul etter uke 27 er mye mere sikkert. Men har en nabo gutt som ble født i Frankrike som ved 3 forskjellige ul ble bekreftet at han var jente...

Jeg har ikke stolt helt på hva de har fortalt, så jeg har fått forskjellige ul-leger/jordmødre til å se kjønnet. Men de har fortalt det samme. Det stemte med jentene, håper det stemmer at det er en gutt inni her for no har vi handlet alt i blått :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...