Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er nå 18 mnd. Vi har slitt med søvnen fra han var født. Da han var baby var han en typisk 20-30 min's sover på dagtid. Når han ble så stor at han kunne snu seg over på magen ble det etterhvert bedre med dagsøvnen. Nattesøvn har vært stykkevis og delt hele tiden. Selv når han var passert året kunne han våkne ofte om natten og de værste nettene kunne han våke 1-3 t midt på natten. Hvis han sov ok om natten var det uansett grytidlig morgen, helst i fem-halv seks tiden. Så vi har vært ganske utkjørte foreldre ;)

Men endelig ble det enighet her i huset at vi skulle flytte han på eget rom. Han var med hele tiden mens vi ordne det nye rommet og flytta senga. Det fungerte nokså bra allerede første natta. De 4-5 første nettene var vi inne hos han 1-2 ganger pr natt og ga smokk når han våkna. Han sovna igjen med en gang. Men Så skjedde underet! Natt 6 og 7 har han sovet HELE natta, ingen våking eller gråt. Og sover helt til i halv 7-7 tiden!!! Ikke til å tro:))) Han sover ca 12 t!

Håper dette kan inspirere andre til å prøve det samme. Vi trodde det ville bli mye opp og inn til han hver natt, derfor har vi ikke prøvd tidligere. All erfaring var at han våket om natten - uansett.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ganske typisk oss foreldre å vente det verste, så da utsetter vi mange av disse "kampene"... ;) Husker da vi skulle kutte ut spilledåså(babycall) og bare legge vesla uten stimuli.... Grudde meg no veldig, så for meg timer med hyling og vræling(da min også har vært vanskelig vedrørende søvn) men.... Ingen ting skjedde!! Ungen bare la seg ned og sov! Ha ha ha, tydeligvis jeg som trengte stimuli og ikke hun ;)

Erfarte selv at nattesøvnen ble bedre da hun fikk eget rom, så nå er det bare innom for å gi smokk 1-2 ganger i løpet av natta :) O` Lykke ;)

Grattis med nattesøvn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...