Sunrun Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Er det noen som har erfaring me å fått venofer i svangerskapet, har gått tidligere på det, men har jo hele tiden fått beskjed at eg ikke kan få det når eg er gravid, men nå er alle blodverdiene mine så lav at eg skal inn til vurdering til uka for påfyll. Er gravid me tvillinger og siden eg bare er i uke 28 og verdiene har gått såpass fort ned så skal dem vurdere å gi meg venofer eller blodoverføring. Når eg fikk venofer før eg ble gravid så fikk eg jo de fleste bivirkningene så er så redd nå, men noe må gjøres for at eg skal klare å gå videre, er jo så tungt me så mye muskel smerte, trøtt og tungpustet at det er jo ikke bra for barna det heller. Men må si det er tnugt å gå å vente også på å høre fra sykehuset, skulle ønske dem ringte meg i morra allerde
Summerheat85 Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Hei! Jeg fikk det fra uke 35-38 da jeg var gravid sist..jeg hadde lav hb og hadde aldri klart å gjennomføre en fødsel med formen min..jeg klarte ikke å gå trapper, ikke stå lengre enn 5 minutter før jeg var tappet for energi, svimmel osv..jeg var inne på sykehuset og fikk totalt 5 behandlinger..ganske ukompliserte greier egentlig, 1-2 timer på sykehuset per gang, og det var det..jeg ble igangsatt fordi hb ikke hadde økt tilstrekkelig, og det var bra, for ellers hadde jeg født hjemme/i en ambulanse med rask fødsel uten tilgang til evt. blodoverføring..
Sunrun Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2012 Gått å høre at andre har gjort det og det har funka, funka jo tidligere på meg da også. Men da var eg jo ikke gravid. Men tror nok at selv om det er over 2 tima å kjøre til sykehuset så vil eg heller være der å få det enn å få det her på legekontoret. Tror nok eg blir å føle meg mer trygg der. Vist det skulle skje noe. får bare håpe at det funker For når eg bare er i uke 28 så er det jo veldi tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå