Gå til innhold

Nå har jeg hatt en kvise inni nesa i over en måned! Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er vond, klør og går ikke bort! Den skorper seg veldig, så det ser nesten ut som et sår, men den er vond som en kvise.. og kjennes ut som en kvise når skorpen har falt av... Det kommer altså ny skorpe hele tiden.. istedetfor å gro liksom... Noen som har en ide om hva dette kan skyldes? (fødte for tre måneder siden, hvis det kan ha noe å si)

Fortsetter under...

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg har selv slitt med tidvis kvise i nesen. Det er snart 6 ÅR siden jeg fødte og dette kom lenge etter fødselen...

Aner ikke hva det kommer av. Jeg var veldig plaget en periode, og spurte legen min om hjelp. Hun kunne ikke se noe som helst, kvisen hadde selvfølgelig en liten pause akkurat da..

NÅ er det en stund siden jeg har hatt det, og hÅper det er lenge til neste gang. Fryktelig irritererende, og veldig vondt.

Jeg tror, av egen erfaring, at det kommer ny skorpe hele tiden fordi sÅret ikke fÅr fred til Å gro. Du fjerne den gamle skorpen for tidlig, og dermed kommer det ny væske ut?

Det er hvertfall min konklusjon, og derfor prøver jeg Å la det være - etter at jeg har fÅtt hull pÅ selvsagt...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, sånn hadde jeg her for ikke så lenge siden og. Den var der i flere uker, jeg holdt på å bli gaaal! Fikk tilslutt nappa tak i tuppen med en pinsett (ja, det gjorde vondt) sånn at jeg fikk tømt den skikkelig.

Hadde problemer med å sovne fordi den var så vond :) Men etter at jeg tømte den gikk det fint altså :)

Skrevet

Sliter med det samme. Kommer og går i mange år. Gjør kjempe vondt. Det er gule stafilikokker(aner ikke hvordan det skrives) fått beskjed om å smøre på fucidin.

Skrevet

Jeg har av og til slike. Jeg "bretter ut" nesa og stikker hull på den med en nål, og tømmer den så godt jeg kan. Så har jeg på Bacimycin. Pleier å gå over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...