Gå til innhold

Dere som tar jern...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan avføring har dere??

begynte på jern tabeletter sist uke pga lave jernlagre, men avføringen er blitt helt svart... er dette normalt?? også litt mer hard i magen enn før.

noen som vet om noe det går an å ta for å unngå dette?

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jernet som gjør avføringen svart. Har hatt hard mage i det siste, og vet av erfaring at den blir det ved jerninntak. Jeg har derfor ikke tatt jerntilskudd selv om legen sa jeg kunne ta litt. Men har nå fått anbefalt Hemofer jerntabletter hos noen. Skal ikke være hard for magen. Så får kanskje prøve de. Hva slags type er det du bruker?

Skrevet

ferromax heter de jeg tar. tar 2 til dagen, står 2-3 på esken... skal gå innom apoteket å høre om de har hemofer, vert et forsøk. takk for tips!

Skrevet

Jeg kjøpte probiotikapulver som løses i vann hos akupunktøren. Får det sikkert på helsekost og... Har iallefall hjulpet på min mage. Fortsatt svart da, men ikke så ille hard i magen... Hadde veldig lave jernlager, så selv om jeg håpet på det slapp jeg ikke unna jern denne gangen heller.... Tar bare en tablett om dagen, og prøver heller å spise mye leverpostei:-)

Skrevet

Noen jerntabletter er svakere og dermed lettere å tåle, men jeg ble hard av de også nå. Vondt å gå på do, ble bekymret for hemmo... Byttet over til å drikke Floradix og magen ble normal igjen! Den kan tas av gravide og er lett å tåle pga. urtene som også er i. Kan kjøpes på dagligvare :)

Skrevet

Hemofer er dessverre ikke en fullgod erstatning om man trenger jern. Den har mye lavere jerninnhold enn vanlige jerntabletter. Men det er jo ulikt hvor stort behov man har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...