Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 jeg har søkt masse jobber, men ikke som miljøterapeut. de andre jobbene jeg har søk er som saksbehandler i det offentlige. det er alt fra 100-450 søker på stillingene. men jeg får ikke jobb. jeg kommer ikke på intervju engang. det kan hende at det har noe med at jeg ikke er ferdig enda, for jeg har ikke fått karakteren fra siste eksamen enda. nå har jeg begynt å søke jobber som miljøterapeut også. selv om det ofte er skift jobber og ikke helt innenfor det jeg studerer. det er heller ikke akkurat det jeg ønsker meg. men jeg må ha jobb. vil ikke stå oppførst om arbeidsledig i nav! noen med tips til jobber som er enkle å få, innen omsorg, personal eller saksbehandling?
Gjest overlord Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Det er som regel mye enklere å få jobb som miljøterapeut enn som saksbehandler, men så lenge du ikke er ferdig utdannet er det vel generelt vanskelig å få jobb innen denne typen yrker hvor det som regel også er søkere som er ferdig utdannet.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 Miljøterapeut er jo en 3 årig utdanning.Tviler på at du får jobb uten papirer i orden..men det er mange ledige jobber ja
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Det er som regel mye enklere å få jobb som miljøterapeut enn som saksbehandler, men så lenge du ikke er ferdig utdannet er det vel generelt vanskelig å få jobb innen denne typen yrker hvor det som regel også er søkere som er ferdig utdannet. men blir det mye enklere når jeg får siste karakteren og bevis på at jeg er ferdig? for da stopper jeg å søke og venter på beviset. for nå har jeg søkt ca 50 jobber, uten å høre noe som helst. jeg har litt erfaring, men ikke mye. så ferdig utdannede mennesker meg arbeidserfaring fra yrket vil jo sikket få jobbene forand meg. men nyutdannede mennesker har jo fått jobber før. så det må jo gå! alt jeg vil er å få jobb.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Miljøterapeut er jo en 3 årig utdanning.Tviler på at du får jobb uten papirer i orden..men det er mange ledige jobber ja ja. det er kanskje derfor. man mister jo litt "selvtilitt" av å aldri høre noe som helst, når man søker så mye. kanskje bedre å vente til jeg får siste karakter på plass. tar vel 3-4 uker tenker jeg.
Ariel_86 Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Kan jeg spørre hva du har studert? Miljøterapaut er bachelor innen helsefag. Hvis du har tatt noe innen det kan du søke terapeutstilling, hvis ikke kan du søke miljøarbeiderstilling. Jeg vet det er lettere å få seg jobb innenfor pu. Men uansett tror jeg det er viktig å begynne et sted for å komme inn i kommunen, så kan du bytte litt etterhvert:) Skjønner deg veldig godt, er frustrerende når man aldri hører noe, men du kan også kontakte noen av de stedene du har lyst å jobbe og melde deg som vikar:) har man en vikarstilling får man som regel fast ansettelse når det blir en ledig stilling. Ønsker deg lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #7 Skrevet 17. mai 2012 Kan jeg spørre hva du har studert? Miljøterapaut er bachelor innen helsefag. Hvis du har tatt noe innen det kan du søke terapeutstilling, hvis ikke kan du søke miljøarbeiderstilling. Jeg vet det er lettere å få seg jobb innenfor pu. Men uansett tror jeg det er viktig å begynne et sted for å komme inn i kommunen, så kan du bytte litt etterhvert:) Skjønner deg veldig godt, er frustrerende når man aldri hører noe, men du kan også kontakte noen av de stedene du har lyst å jobbe og melde deg som vikar:) har man en vikarstilling får man som regel fast ansettelse når det blir en ledig stilling. ønsker deg lykke til:) takk det er en helse- og sosialfaglig utdanning jeg tar, men det går mest på samtaler og praktisk hjelp. ikke på medisiner og sykdommer. jeg har en vikariat stilling nå, men den er bare deltid. og jeg trenger fulltid. mange av de jeg har søkt på er vikariatstillinger, men alle er fulltid da. håper det går seg til jeg kan tåle å jobbe skift en stund, for jeg har stort nettverk som kan hjelpe meg med barnet mitt. føler litt nå at det er helt tilfeldig hva jeg begynner å jobbe med. den første som vil ha meg, tar jeg liksom.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 Hvis du ikke har om medisiner og sykdommer, så er det ikke et helsefag, da er det sosialfag.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Hvis du ikke har om medisiner og sykdommer, så er det ikke et helsefag, da er det sosialfag. ja, det er mer sosialfaglig jeg skrev "helse og sosialfaglig" fordi det er den "båsen" utdanningen min er satt i, på skolens hjemmesider.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 Hva heter utdanningen da? Er lettere å svare hvis du sier det.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #11 Skrevet 17. mai 2012 Jeg har selv førskolelærerutdanning,men det er ikke alle steder jeg vil bli ansatt som 3 årig miljøterapeut for det.Hvis du har et brevkurs i samtaleterapi vil du ikke få jobben.De krever en 3 årig utdannelse,vernepleier,sykepleier eller enkelte steder barneverspedagog.Men hva med at du forandrer litt på cv og søknaden din? Oslo kommune driver med kvalitetssikring for tiden,dvs at de har som mål og ikke ha noen ufaglærte i stillinger.Siden du ikke hører noe mener jeg.Gå inn på nav sine sider og se hva du burde/ikke burde skive.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 Hva med å søke jobb på sosialkontor,tror det er større sjanser der..
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #13 Skrevet 17. mai 2012 Skriver du i søknaden at du mangler noen karakterer og papirer?? da får du jo aldri jobben hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #14 Skrevet 17. mai 2012 Skriver du i søknaden at du mangler noen karakterer og papirer?? da får du jo aldri jobben hvertfall.. nei, jeg skriver at jeg er ferdig nå i mai, og derfor kan begynne fra og med juni om det er ønskelig. men de forstår jo at jeg ikke har fått siste karakteren enda, siden jeg ikke er helt ferdig. jeg har søkt masse på sosialkontor, og på statlig del av NAV. men de sier at om de er 150 søkere og 149 er ferdig på skolen, så kommer jeg på 150 plass i søkerbunken. men jeg vet om folk som har fått jobb før de er ferdig på skolen, men da med vilkår at de består. men det er ikke nå da, ingen i klassen min har fått jobb. ingen.
Ariel_86 Skrevet 18. mai 2012 #15 Skrevet 18. mai 2012 Er det høyskole fag du tar eller videregående fag? Er det noen du kjenner som jobber innenfor omsorgsyrket? Kan være lettere å komme inn blant kjente. Jeg anbefalte pu (bolig for psykisk utvikling) mange av boligene trenger ofte vikarer( tenker da på ringe vikar). Eller så har du barnehage, og sykehjem. Du kan også melde deg inn i et vikarbyrå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå