Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer

Har dere gode forslag, Babyen min begynte med grøt idag. Hvor mange måltider per dag, trenger en så liten baby? Hvor mye av ml? Klokkeslett måltid / leggeruntiner? Skal jeg vente 3 timer før jeg mater ham neste måltid.Jeg husker forrige gang, fulgte jeg klokkeslettet ( ca ) da gikk det mye lettere?. Kan jeg mate ham med 4mnd middag nestle? Kan dere ramse opp noen forsalg F eks. MM kl 0700 søvn til ca 1000

grøt 100 dl kl 10:00 + mm ....

takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen er det vel snakk om bare små smaksprøver? Trodde ikke de skulle opp i fulle måltider før de var 6 mnd evnt? Henger meg på denne tråden da jeg også er nysgjerrig..

Skrevet

Min er 5 måndeder nå men har hatt de samme rutinene siden 4 mnd.. Hun sover hele natta så legger seg kl 21 og våkner i 9 tiden. Da er hun ofte ikke så veldig sulten med en gang hun har våknet så hun får ren bleie og nye klær og så ligger hun litt på teppet og leker mens jeg blander flaske 180 ml. Spiser som regel opp alt. Resten av dagen får hun måltidene etter ca 3-4 timers mellomrom (kommer litt an på henne når hun blir sulten). Får smaksprøve på fruktpure eller moste grønnsaker mellom et av måltidene på dagen ( da hun er mest opplagt og i godt humør). Bader i 7-8 tiden og får så mye grøt hun vil ha til kvelds og litt vann hvis hun er tørst. Så venter jeg en halvtime og ser om hun vil ha litt mer melk før hun legger seg. Og så er det pysjen, ren blei og nattasang. Det er utrolig deilig å ha rutiner å følge, det gir også barnet trygghet. Men man må jo jobbe litt for å få de til å sitte. Min får 180 ml til hvert måltid + grøt men det står jo på pakken hva som er anbefalt mengde etter hvor mange måneder de er hvis du bruker me:)

Skrevet

Men er nok best at du lager rutinene selv for bare du kjenner din baby best og vet når h*n som regel blir trøtt på dagen og hvor fort han blir sulten osv.. Jeg glemte å svare på det med søvn men jeg har heller ingen rutine på det annet enn at hun som regel er våken i 2 - 2,5 timer etter hvert måltid og så trenger hun en liten blund.

Skrevet

Jeg tenker at babyene kan få vise litt vei for det med mat. Vår baby (4mnd) har lenge strekt seg etter maten vi spiser. Tenker at det betyr han er klar for mat. Han har fått grøt hver dag i en uke. Har begynt å svelge nå, og i går lagte jeg på 3 ss. Tar det sakte. Men eldste som la sakte på seg, gikk vi ganske fort opp i to måltid om dagen (hun ville aldri ha mye, kanskje av 1/2 dl). Han her legger godt på seg, så tenker han skal få et måltid til dagen, og få smake små smaker at det vi spiser, som poteter og grønnsaker ol. Når han virker mer sulten om dagen, starter vi med mer mat :)

Vi har ikke faste sovetider ennå. Men han er våken ca 2-3 timer mellom hver soving.

Skrevet

Sønnen min blir 4 mnd om ett par uker, og vi har smått begynt med smaksprøver. Men begynner dere med et helt måltid grøt fra 4 mnd? Trodde det var for tidlig?

Skrevet

Min lille skjønner ingenting av det med å spise mat... Svelger virkelig ingenting. Alt blir bare til spytt og sikkel..:-) Kommer seg vel, noen andre som også har slike småtasser?:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...