Gå til innhold

Ny her.. Lurer på hvor lenge dere prøvde på naturmetoden før dere satte igang med IVF?

Anbefalte innlegg

Gjest Villavy

Hvor mange prøveperioder hadde dere før dere bestemte dere for forsøk?

Lurer på å sette igang igjen..

Har ett barn fra før og fikk det da til på naturmetoden, så vet jo at vi KAN! ;)

Men hvor lang tid skal det ta.. :(

Fortsetter under...

vi prøvde litt over 1 år før vi fikk henvisning til utredning, deretter gikk det nesten ett år før vi kom på konsultasjon på klinikken. alt tar lang tid, så kan jo være greit å snakke med legen om evt hjelp og hvis det da skjer av seg selv i mellomtiden er det ingenting som er bedre enn det:) uansett lykke til! :)

Hei...

Vi sendte inn søknad til Ivf etter 3 år og 1 mnd. Prøvde å få hjelp før, men gikk til en gyn som mente vi var for ung og vi hadde god tid. Gav meg pergo i ett, men fulgte meg aldri opp. Etter en mai mnd der jeg hadde grått omtrent i ett, ringte mannen volvat, og vi fikk masse hjelp. Prøvde pergo med full oppfølging. Hadde ikke antydning to eggløsning på trippl kur. Søknad ble sendt og vi var på forsamtale i august. Var i gang med første forsøk i slutten av oktober. Negativt. Andre forsøk slutten av februar. Gravid...

Vi prøvde 10 mnd på egenhånd, og jeg tror egentlig vi hadde blitt henvist til utredning enda tidligere hvis vi hadde spurt - pga min alder (da 37) og at jeg hadde hatt en operasjon som viste seg å ha forårsaket sammenvoksninger og tette eggledere.

Vi har prøvd i ca to år nå.. Skal på forsamtale til prøverør i juni :)

Men vi har forsøkt tre runder med pergo, og en runde med hormonsprøyter og eggløsningssprøyte.. Uten resultat det siste året.

Håpet ivf skal gjøre susen :)

Annonse

Tok nesten 3 år, var inn til utredning etter et år, det tok nesten et år men alt mulig slags testing, og så tok det nesten et år å få sendt henvisning, få godkjenning og få time.

Gjest Trulte med to små

Vi prøvde LENGE på egenhånd. ca 6 år tenker jeg og ble gravid naturlig etter ca 7 mnd, men fikk en spontanabort før 3 mnd var gått.

Først nå i januar i år ble det første forsøk med ivf. Jeg er 37 år og skulle nok ha søkt mer hjelp lenge før...

Men, vi håper og det skal nok gå til slutt! :)

Gjest Villavy

Takk for svar alle sammen :)

Ser dere har prøvd en stund lenger enn oss før dere gikk igang.

Dvs. vi prøvde vel i 1,5 år første gang. Gikk direkte til privat klinikk og kom veldig fort igang.

Brukte Cyclogest og ble gravid mellom forsøk.

Så da vi skulle prøve igjen denne gangen trodde jeg jeg hadde hele "oppskriften" på hvordan vi skulle treffe raskere denne gangen...

Men nå har vi truffet EL i 10 pp og brukt lutealstøtte og bare neg. tester :(

Har vert uten prevansjon i lang tid før vi virkelig begynte å prøve og prøvd innimelleom.

Nå angrer jeg som bare det på at vi ikke begynte å prøve tidligere!

Har egg på frys fra sist forsøk, men føles av en eller annen grunn så fei/ tidlig ut når jeg vet vi kan selv!?

Noen tanker??

All lykke til til dere alle! Kan bare tenke meg hvor tungt det må være å gå så lenge å vente på at det endelig skal klaffe!

Vi prøvde i 5-6 år på egenhånd uten hell. 2008 første fersk forsøk i Tromsø, + 2 frys i Tromsø - men ingen hell.

Nytt fersk forsøk på Riksen okt 2011, å venter nå ei tulla i underkant av 2 mnd ;-) <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...