Gå til innhold

Hvor mye koster det å sy ut bunad til voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye en bunadsskjorte koster? Kanskje noen som nettopp har gjort det? :) Det kommer nok ann på type bunad osv, men sånn ca?

Og er det tilfeldigvis noen som vet hvor mye nytt liv til nordhordlandsbuand koster? Frykter at jeg ikke kan sy ut nemlig, men må kjøpe nytt liv... Vurderer å kjøpe meg ny bunad til neste år dersom nytt liv og skjorte blir veldig dyrt... Da kan jeg jo ønske meg penger til bursdag og jul:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg skjorte til nordlandsbunad og levert bunaden til om-montering (kun vesten, skal taes inn). Hun som gjør det tar oppdrag fra Husfliden, men tar tydeligvis oppdrag privat også (svart antar jeg, men det får så være, var bare glad for at jeg endelig fikk somlet meg til å fikse bunaden som har sittet stygt de siste 15 årene). Betalte 2800 for håndbrodert linskjorte (nydelig utført) og 1500 for syingen, da skulle hun ta av spennene, pusse dem og sy dem å igjen også. Aner egentlig ikke om dette er "billig" eller ikke, bare at det var innenfor hva jeg har råd til og syntes var greit. Har sjekket pris på ny skjorte andre steder,(ikke husfliden) der skulle de ha 3700 for ny linskjorte.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg har en vennine som nettop fikk sydd en Nordhordaland hos en sydame og det kostet hun  3200,- uten stoffet som må til. Stoffet måtte hun skaffe selv.

Endret av marie marie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...