Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 11 måneder med søskenforsøk var stod gleden i taket da spiren endelig satt! Lettelsen var stor i uke 7 da vi nervøse fikk se et bankende hjerte. Gleden skulle ikke vare så lenge da vi uke 13 på ultralyd fant ut at vi hadde hatt en MA 4-5 uker før. Enda en sorgprosess ble kastet over oss!

Usikre på om vi i det hele tatt orket tanken på å sette i gang igjen med runder med icsi, kastet vi oss rundt og ble overlykkelige over å lykkes på første forsøk etter MA. Så HELDIGE vi føler oss!

I dag sitter jeg her 5+1 uker på vei, dagene snegler seg av sted fyllt med endeløse tanker, granskning etter symptomer som ikke kommer og redsel for at vi enda en gang mister.

Noen der ute som deler denne redselen med meg, eller har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143937689-livredd-for-%C3%A5-miste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten!:)

Jeg føler det helt likt som deg....bare et jeg er så redd for å miste at jeg ikke tør prøve igjen(enda), enda det er over 1/2 år siden vi mistet. Mistet i MA i uke 12, fosteret var kun kommet til uke 8....noen helvetes mnd fulgte med mye komplikasjoner, noe som rett og slett har gjort meg livredd for å prøve igjen. :(

Jeg tenker på barn sikker 99% av min våkne tid, og synes "alle" rundt meg er gravide eller lykkelige med små barn... Min største drøm i hele verden er å få bli mamma, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å tørre å prøve på nytt.

Du er tøff som prøver igjen, og står på. Det er beundringsverdig! Jeg krysser alt som krysses kan for at dere skal lykkes denne gangen:) MASSE MASSE lykke til!!!

Ps. kanskje det kan være til hjelp å gå til jordmor/gyn/lege tidlig for å snakke?

Stor klem

Hei!

Først gratulerer så masse!!! Håper det går deres vei denne gangen...

Jeg har diagnosen hab. abort og uforklarlig barnløshet, har hatt to SA og en graviditet uten foster(oppdaget uke7) Jeg har derfor fått tilbud om at hvis/når jeg blir gravid igjen skal jeg få ukentlige UL fra uke 6 tom uke 12, for å "behandle hodet" mitt som de sier. Slik at jeg skal slippe å bekymre meg Så mye, blir nok noen bekymringer allikevel men :) Spør om å få tettere oppfølging, du!!!

Masse lykke til, gode tanker sendes din vei!!!!

Takk for gode råd og tanker, hjelper å dele tanker med noen som har opplevd det samme!

Til Lotta 23. Jeg skjønner så godt at du er redd for å prøve igjen, og jeg håper du etterhvert finner styrken som gjør at du føler tiden er inne for å prøve! Jeg er livredd negative graviditetstester, og nå klarer ikke positive tester heller å senke skuldrene mine! Samtidig har jeg en sterk tro på at vi en dag vil komme i mål og at det bare er snakk om tid! Jeg er så heldig å ha en 3 åring som kom på 1. ivf forsøk uten noen form for komplikasjoner, så jeg håper at tiden snart er inne for at vi er like heldige igjen:-) Sender alle mine varmeste tanker til deg, og håper du snart får oppleve det samme!

Takk for tips om hyppige ultralyder og kontakt med jordmor! Iom at det er prøverørsforsøk skal jeg ha ultralyd i uke 7, men har egentlig ikke tenkt så mye på at jeg kanskje kan gjøre noe før og oftere! Tusen takk jenter!

Hei!

Jeg gikk og engstet meg veeeldig i mitt første savngerskap. Barnet kom på 1. ivf og hele svangerskapet var komlikasjonsfritt, men tankene og redselen for at det skulle gå galt var der hele tiden. Ble spontant gravid etterpå og mistet i uke 7. Da jeg igjen ble gravid hadde jeg et høyrisikosvangerkskap men fikk tett oppfølging av jordmor og lege og var på kontroll mye oftere på kontroll enn det som er vanlig og det hjalp enormt. Håper du også kan ha glede av det, for det er virkelig grusomt å gå og bekymre seg hele tiden..! Gode råd du har fått over her! :)

Masse lykke til, både du Lykkedrømmer og alle dere andre :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...