Gå til innhold

*** IKM UKE 24 ***

Anbefalte innlegg

Mandag 11.juni

*Renate, 4.pp

* anjamor 4 pp

Tirsdag 12.juni

*PeppaPig

*Tanken

Onsdag 13.juni

*HåperPåNr2

*LilleTrille

*Najaden 13 PP

Torsdag 14.juni

*Gjia

Fredag 15.juni

*Prinsesse05, st.hans prins09

Lørdag 16.juni

*MA2010-prøver igjen!

*Prøver90

Søndag 17.juni

*Pærefrø

GRAVID

*

Ny PP

*

Endret av Anjamor83

Fortsetter under...

Har iallfall masse slim nå, og IKKE gravid. Så da tenker jeg å bare legge inn aksjer annenhver dag - hver 3. dag nå UTEN el tester.Så får jeg bare se om slimet forsvinner etterhvert.

Nå er iallefall EL uka for dere for sikkert her - lykke til alle sammen! :)

Tanta på tur ut døra, så nå er det bare å hoppe i senga. Har veldig korte sykluser, så såsnart jeg er ferdig med mensen, så markerer ovuview at jeg er fertil. Jeg antar ut fra tidligere sykluser at El blir rundt lørdag, mens min kjære er på reise. Men vi får humpe i vei fredag og søndag, så kanskje det hjelper :)

Tid for å legge inn aksjer nå! Jeg har 31 dagers syklus, men aner ikke hvor mange dager jeg har mellom el og tanta. Går jeg ut fra det "normale", 14 dager, har jeg el rundt lørdag... Men hvis syklusen er kortere denne mnd (det aner jeg ikke siden det bare er 2 pp), vil jeg ha eggløsning rundt onsdag, altså i morgen. Tar ingen sjanser og kjører på ca hver dag denne uka samt neste uke tenker jeg. ;)

Annonse

vi har også bare kjørt på annenhver dag.. men trodde el skulle vært på mandag eller tirsdag men der var el testen negativ så jeg regner med at eggløsning var i helgen en gang. godt vi prøvde annenhver dag forrige uke også. vi har prøvd å la være å tenke på el og testing denne måneden og bare slappe av så håper at det funker bedre for oss. men blir jo litt stressa for å ha missa el denne gangen når jeg ikke har visst når den er... men mannen sliter skikkelig med prestasjonsangt når jeg sier jeg har el...føler seg vel som en avlshingst hehe. så best å la han være uvitende :)

Vi er enige om å ikke stresse eller mase med dette. Jeg blir så påvirket at hele livet dreier seg om de jævla testpinnene, enten det er el eller graviditetstest. Så vi kastet pillene og er enige om å bare fortsette å nyte hverandre! :) Jeg har jo litt oversikt over når jeg antakelig har el, men sjekker ikke etter slim eller temper osv. Sier ingenting til han heller. Forrige pp var jeg skikkelig overivrig og tenkte masse på dette, var sikker på at vi traff el og følte meg kjempegravid. Når tanta kom tok det litt motet fra meg, så nå gidder jeg ikke stresse meg opp...

Der var endelig nettet mitt tilbake! Har følt meg helt elendig med bare et par dager uten nettilgang hehe..

Her var el på mandag (et par dager etter at jeg forventet den) så her krysser jeg fingrene for at det klaffet.. La inn aksjer hvertfall :D

Hvis det ikke klaffer denne runden her så skal vi gi det en pause til etter sommeren. Ikke fordi vi er lei eller no, men fordi det viser seg at mannen min skal på jobbreise et par uker her og der i akkurat de tidene som el er forventet. Så da tar vi likegreit en pause fra hele greia og satser på klaff til høsten :)

Velkommen alle nye som jeg ikke har sagt hei til :) Håper på full klaff for oss alle denne runden her!!

heisa, og god morgen :) .

Må dra og kjøpe el tester i dag jeg altså, blir helt sprø av dette. Pleier å merke el smerter godt fra CD 10-11, i dag er det CD11, og ingen el sekret eller ømhet over eggstokk området. Får jeg ikke el sekret så ser jeg på sjansene som urdårlige denne pp også. Burde lagt aksjer i går, men det ble det ikke noe av. Minsten kom å la seg i senga vår og ordnet noe veldig, og jeg var sååå trøtt og sovnet før vi fikk roet 3 åringen og flyttet ham over i egen seng :huh: .

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke alltid får el- sekret? Noen andre som opplever dette?

Nå trenger jeg litt hjelp her... Hadde mye el-slim i går og positiv el-test, dvs strekene var like sterke. La inn aksjer i går kveld og tok ny el-test i dag som var kjempepositiv. Nå er teststreken mye sterkere enn kontrollstreken.

Hvordan skal jeg tolke dette? At jeg har el i dag eller kanskje imorgen? Trodde egentlig jeg hadde i går så jeg ble så overraska når streken var enda sterkere i dag...

Annonse

Nå trenger jeg litt hjelp her... Hadde mye el-slim i går og positiv el-test, dvs strekene var like sterke. La inn aksjer i går kveld og tok ny el-test i dag som var kjempepositiv. Nå er teststreken mye sterkere enn kontrollstreken.

Hvordan skal jeg tolke dette? At jeg har el i dag eller kanskje imorgen? Trodde egentlig jeg hadde i går så jeg ble så overraska når streken var enda sterkere i dag...

Jeg vil tro at el er i morgen jeg da.

Som jeg har forstått det, så er en EL-test positiv ca 24 timer før selve EL :)

Men jeg vet ikke altså.

Jeg vil tro at el er i morgen jeg da.

Som jeg har forstått det, så er en EL-test positiv ca 24 timer før selve EL :)

Men jeg vet ikke altså.

Jeg tror også at el er imorgen da. El skjer ca 24 timer etter positiv test, gjør det ikke det da?

heisa, og god morgen :) .

Må dra og kjøpe el tester i dag jeg altså, blir helt sprø av dette. Pleier å merke el smerter godt fra CD 10-11, i dag er det CD11, og ingen el sekret eller ømhet over eggstokk området. Får jeg ikke el sekret så ser jeg på sjansene som urdårlige denne pp også. Burde lagt aksjer i går, men det ble det ikke noe av. Minsten kom å la seg i senga vår og ordnet noe veldig, og jeg var sååå trøtt og sovnet før vi fikk roet 3 åringen og flyttet ham over i egen seng :huh: .

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke alltid får el- sekret? Noen andre som opplever dette?

pernille.info.no har utroli mye nyttig lesing har tatt ut litt punkter du kan ta en titt på ved det å sjekke sekret.

Regler for sjekking av sekret fra livmorhalsen:

• Begynn første dag etter endt menstruasjon.
  • Pass på at du er ren på fingrene og helst at neglene er kortklipte.
  • Fokuser på hvordan det føles nedentil gjennom dagen. Føles det tørt, fuktig, vått eller glatt ut?
  • Følg med i undertøyet. Ufruktbart sekret etterlater stripete spor, mens fruktbart sekret etterlater våte sirkler.
  • Sjekk helst sekretet hver gang du er på do, siden noen har eggløsningsslim bare noen timer. Trykk gjerne litt for å "presse fram" litt sekret. (På det mest fruktbare kan man oppleve at det henger slim ned fra skjedeåpningen og ned i do, og gjerne også at slimet faller ned i vannet og synker ned som en klump.)
  • Sjekk MINST tre ganger hver dag, to av gangene må være om morgenen og kvelden.
  • Hvis du har vansker med å finne sekreter utenfor skjedeåpningen så kan du sjekke inni skjeden. Men da Må du være konsekvent og sjekke inni skjeden HVER gang.
  • Ikke sjekk når du er seksuelt opphisset. Kvinnens lubrikasjon før/under sex er veldig likt eggløsningsslimet.
  • Lær å se forskjell på sædrester, lubrikasjon (sekretet som skilles ut ved seksuell opphisselse) og eggløsningsslim.
  • Noter ned det mest fruktbare sekretet du observerer gjennom dagen. Hvis du f.eks. ser kremete sekret fire ganger og eggløsningsslim en gang av dagens fem sjekker, så skal eggløsningsslimet noteres, selv om det var bare en observasjon av det.

Takk for hjelpa :-) Regner med el er i dag da,men ble ingen sex i går, så får satse på at det fortsatt er noen svømmere igjen fra onsdagskvelden :-) Kan jo legge inn litt bonus i kveld også da... ;-)

Lykke til alle sammen! Blir spennende her de neste to ukene, krysser fingrene for dere alle!!

negativ el-test i går ettermiddag. jeg pleier å få positivt på dag 11.. prøver igjen i ettermiddag, men har ingen tegn på at el er nært forestående.... rart... sykluser på 25 dager.

Jeg har også 25-25 dagers sykluser og pleier å ha el på dag 11 eller 12.

Men denne gangen her kom el på dag 16!! Så den er kanskje litt forsinket hos deg også...

negativ el-test i går ettermiddag. jeg pleier å få positivt på dag 11.. prøver igjen i ettermiddag, men har ingen tegn på at el er nært forestående.... rart... sykluser på 25 dager.

Men denne gangen her kom el på dag 16!! Så den er kanskje litt

forsinket hos deg også...

Ja jeg håper det at den er forsinket... Men jeg er faktisk redd for at jeg fikk en megatidlig eggløsning, kanskje allerede mandag... Da har jeg i såfall gått glipp av hele greia :o ... Kan aldri huske at j har hatt annet enn el på dag 11 og 12. Jajaja, det er litt surt å bli lurt må jeg si....

Men denne gangen her kom el på dag 16!! Så den er kanskje litt

forsinket hos deg også...

Ja jeg håper det at den er forsinket... Men jeg er faktisk redd for at jeg fikk en megatidlig eggløsning, kanskje allerede mandag... Da har jeg i såfall gått glipp av hele greia :o ... Kan aldri huske at j har hatt annet enn el på dag 11 og 12. Jajaja, det er litt surt å bli lurt må jeg si....

Usj hvis den kom tidlig.. Håper ikke det!!

Mandag 11.juni

*

Tirsdag 12.juni

*PeppaPig

Onsdag 13.juni

*LilleTrille

Torsdag 14.juni

*

Fredag 15.juni

*prinsesse05, st hans prins09

'verpesjuk86

Lørdag 16.juni

*Rosin i bolla?

* Prøver90

Søndag 17.juni

*Litol87

GRAVID

*

Ny PP

*

Krysser fingrene nok en gang :) lykke til jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...