Mamma4livet Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Har dere tips til gode, tette beholder i egnede størrelser til å oppbevare og fryse barnemat i? Gjerne firkantede som tar minst mulig plass i fryseren.
♥ Min engel ♥ Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Ikke akkurat firkantede. Men avent sine begre (til mm) er geniale. Få en stor god middagsporsjon i disse Kan kjøpes på apoteket og barnas hus.
Nummer2.2014 Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Kremmerhuset har noen veldig fine firkantede i forskjellige størrelser.
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Signerer, Avent sine begre er kjempe greie. Er formet slik at de kan stables oppå hverandre. Skrulokk og luft tette. De ble brukt både til å fryse morsmelk og til hjemmelagde middager.
Valiana Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Jeg kjøpte først BrotherMax sine, for synes de så så geniale ut (firkantede). Men synes de har vært vanskelige å få all maten ut av. Myyye mer fornøyd med Avent sine glass. De er også mye billigere.
Lene~mor til tre Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Avent via begre er helt supre til det ;-)
Mamma4livet Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2012 Tusen takk for tips. Da prøver jeg avent sine.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har alltid brukt bokser fra Tupperware.
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Jeg gikk inn på tråden for å få noen tips selv, men tenkte også å tipse deg på noe jeg gjør. Jeg lager store porsjoner med fruktmos en gang i uken (blander eple, pære, melon, mango og generelt det jeg har) og fryser ned i isterningposer. Så kan jeg ta ut en isterning eller to med fruktmos til å blande i grøten.
Regina Phalange Skrevet 21. mai 2012 #11 Skrevet 21. mai 2012 Hei Fjellrypa, hvordan klarer du å få fruktmosen ned i isterningposer??! Har sett flere som bruker isterningsposer til å fryse ned diverse, men jeg skjønner ikke helt hvordan dere får mosen nedi liksom ;-) Den er jo ikke helt flytende?
Valiana Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Vi og brukte isterningposer til fruktmos, brukte en trakt med smal tut, og helte forsiktig oppi. Ble litt gris, men ikke verre enn at det gikk greit :-) Brukte isterningbrett til litt fastere moser - som grønnsaksmos. Endret 21. mai 2012 av Valiana
♥ Min engel ♥ Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Jeg fryser også ned isterninger med fruktmos men bruker disse silikonformene fra ikea. Har mosen i en brødpose hvor jeg klipper hull i den ene enden. Da er det lett å få det i formene uten gris Når de er frossen så tar jeg alle i en brødpose (fortsatt i frysen) slik at jeg lett kan ta opp så mange jeg skal ha per dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå