Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 er det helt krise?? Ble impuls kjøp av festdrakt i kveld, men skoa er jo 2 nr for store for meg og får ikke tak i nå. Kan da vel gå med vanlig pene svarte sko i morgen eller må jeg vente ett helt år med å bruke dette vakre plagget bare fordi jeg ikke får tak i sko?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Går helt sikkert fint å bruke ett par svarte pensko:-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Her blir det blå småsko. Har ikke tenkt over en gang at noe skulle reagere på at han ikke har pen-/bunadsko. I fjor ble det joggesko til festdrakten da alt annet var hyl og skrik. Heller en glad unge i joggesko enn en grinete gutt i pensko;)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Supert, da blir det svarte pensko i år. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 De første årene jeg hadde bunad, gikk jeg i svarte pensko. Men penskoene bør være ganske nøytrale.
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Enig med nr 5. Eller, hvis du har svarte knappestøvler/snørestøvler med litt hæl, kan det fungere fint.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Penskoa er helt svarte pumps, men er ikke så høy hæl, er vel ca samme høyde som bunadsko med hæl. Har og noen ankelstøveletter som er spenne på siden. Kansje jeg kan gå med de da hvis det er dritt vær.... HI
Ugress Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Er bare til bunad at man skal bruke bunadsko. Har man en drakt kan man bestemme selv. Jeg har selv kystdrakt og til den bruker jeg svarte helt enkle sko.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 HI, dette har ikke noe med innlegget å gjøre. Men bare lurte på festdrakten som du kjøten. Du har ikke tilfedligvis bilde av den? Evt. hvor du har kjøpt den? Har også lyst på festdrakt, men er litt kresen og leter ennå
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Kjøpte den brukt, ei jeg kjenner som hadde vokst ut av den. Så kan desverre ikke hjelpe deg :-) HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 Dette skal være en oversikt over norske festdrakter. Så er det bare å google den man finner interessant... eller søke på finn.no Lurer litt på Søyedrakten, om det kan stå feil navn. For jeg finner ikke det navnet noen steder. Romerike jubileumsdrakt er også noe jeg kunne tenkt meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå