C.L.H85 Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 I natt hadde berta bæsja så full bleie at det hadde gått igjennom bleia og i senga.... I ettermiddag bæsja hun så det sprutet(i bleia) 2 ganger på 1 time, det var gulaktig, luktet spy og inneholdt en del syre siden hun ble sår med en gang.... Det virker som om hun ikke fordøyer grøten noe særlig, siden eplebitene fra grøten er like hele?? Er det tenner eller kan det være noe annet??? Allergi?? Hun har ingen feber.
Honningmelon Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Det høres jo ut som god gammaldags diaré rett og slett, hehe.
C.L.H85 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2012 Det høres jo ut som god gammaldags diaré rett og slett, hehe. Ja hun bæsjet igjennom i natt og, mere vask av sengetøy og madrass;) Er det noe særlig å gi svisker for å stabilisere magen? Eller er det mariekjeks som er tingen?
Valiana Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Svisker tror jeg at jeg ville styrt unna, her i gården har det mer motsatt effekt...
Lille- MO Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 ja svisker gir i allefall løs mage her.. min hadde diare i 4-5 dager da han var rundt året. (er 13 mnd nå)og jeg ga han lyst brød og mariekjeks. og den vanlige middagsmaten. kuttet ut grøten helt i 2 dager. og var ekstra nøye med å få i han vann. må nok bare gå over av seg selv. han her hadde kun diare og litt nedsatt matlyst, ikke noe annet.. god bedring til jenta di
M-M-M-mamma Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Jenten min på snart 14 mnd hadde diaré når hun fylte 1 år (begynte på bursdagen faktisk og varte i 3-4 dager). Jeg ringte legen og fikk anbefalt å gi henne en minifom tablett (dele den og ta pulveret inni kapselen i melken e.l). Jeg gav henne også mye vann (og annen væske, det er viktig!), lyst brød, fruktmos av blåbær (det stabiliserer magen) og vanlig middag/grøt. Hun ble sår og fikk vondt når hun badet, men det gikk heldigvis over og med inityol salve ble hun fort bra
C.L.H85 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2012 Jenten min på snart 14 mnd hadde diaré når hun fylte 1 år (begynte på bursdagen faktisk og varte i 3-4 dager). Jeg ringte legen og fikk anbefalt å gi henne en minifom tablett (dele den og ta pulveret inni kapselen i melken e.l). Jeg gav henne også mye vann (og annen væske, det er viktig!), lyst brød, fruktmos av blåbær (det stabiliserer magen) og vanlig middag/grøt. Hun ble sår og fikk vondt når hun badet, men det gikk heldigvis over og med inityol salve ble hun fort bra Ja kanskje jeg skulle ringt legen i morgen og hørt. Vi har skiftet 4 ganger i dag og badet 3 ganger... dritt overalt!! Driver å behandler henne for sopp samtidig som hun har diare, så blir jo ikke bedre med den syrete bæsjen. Miniform hadde kanskje vært noe isåfall. Begynte på mandag kveld, så håpet at det skulle gi seg til i morgen Er jo ellers i fin form da men
Honningmelon Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 Nei, ikke gi svisker, de virker løsende på magen. Gi heller blåbær (saft), bananer, kokt ris, loff, Mariekjeks, youghurt. Mange tror man ikke skal gi youghurt ved oppkast/diaré, men youghurt er lett fordøyelig, så det er fint å gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå