Gå til innhold

synes det er ekstra vanskelig å være ufrivillig barnløs på 17.mai og i høytidene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

17.mai er liksom regnet som barnas dag.. og her er jeg uten barn. Uten mine barn å glede med is og tog og kos.

Det samme er det hver jul. Jeg liker ikke julen lenger, og det kommer fra en som ELSKET jul før hun bestemte seg for å få barn...

I dag har jeg en skikkelig ekte dritt dag! Bare griner og er lei meg :( Fy søren så urettferdig dette skal være! Har jo bare et lite ønske, og det er å være mamma. Men det ser ikke ut til å gå i oppfyllelse enda :(

Hvorfor skal det være sånn? hvorfor skulle akkurat JEG bli rammet av denne dritte`n? Og hvorfor skal ALLE rundt meg være gravide akkurat nå?

Jeg kan ikke forstå at det er meningen at jeg ikke skal få barn! Jeg har alltid sett for meg at jeg skal være mamma, helt fra jeg var kanskje 7 år!

~vorfor må jeg vente så lenge? og når kan denne smerten forsvinne fra mitt hjerte? er det noen som kan fortelle meg det, så er dere gode :P

anyways... en liten utblåsning fra en sliten, trist og lei jente som vil være mamma!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det kan jeg godt forstå at det er vanskelig. Ville bare gi deg en god trøsteklem. Gruer meg også litt til i morgen. Er gravid, men uten min tidligere samboer, barnets far. Stappfull av kjærlighetssorg.

Håper det ordner seg for deg snart.

Klem

Skrevet

Har dessverre ikke noe svar på spørsmålene dine:( men sender deg en god klem!

Hilsen enda en som er litt trist og lei, som også ønsker å bli mamma!

Skrevet

Huff, det kan jeg godt forstå at det er vanskelig. Ville bare gi deg en god trøsteklem. Gruer meg også litt til i morgen. Er gravid, men uten min tidligere samboer, barnets far. Stappfull av kjærlighetssorg.

Håper det ordner seg for deg snart.

Klem

Uff da :( ikke lett med kjærlighetssorg heller! Håper du får en fin dag i morgen allikevel!

Skrevet

Har dessverre ikke noe svar på spørsmålene dine:( men sender deg en god klem!

Hilsen enda en som er litt trist og lei, som også ønsker å bli mamma!

synes alltid disse dagene er vanskeligere :( takk for klemmen. sender en tilbake til deg jeg!

Skrevet

Jeg skal ligge strekk ut på sofaen og drite i hele 17 mai

Men ja julen i fjor var første året der eg syns det gjorde vondt

Skrevet

Jeg skal ligge strekk ut på sofaen og drite i hele 17 mai

Men ja julen i fjor var første året der eg syns det gjorde vondt

det hørtes digg ut!

nå har jo mine juler vært fulle av møkk de siste årene..

julen 2008 - hjernerystelse

julen 2009- min søster anonserte sin graviditet (første julen min etter ex.u)

julen 2010- bare misunnelig på søstra mi, og 40 i feber og influensa

julen 2011- minnet meg bare om at jeg skulle fortelle familien min om at jeg var gravid.. for jeg ble gravid i november 2011, men mista i sa :(

så nå synes jeg at julen 2012 kan bli fin med at jeg er gravid og stråler over av lykke med min fine struttemage!

Skrevet

Kjære Adine

Vil bare si at jeg skriver under på din beskrivelse av 17.mai og jula.;-)

For meg er jula årets bunnpunkt, tett fulgt av 17.mai og påske.

Når jeg tenker meg om nevner jeg sommerferien også, da alle nybakte familier går og triller på sine små og har hyggelige ferieplaner.

Årets jul var vel den værste hittils. Lå rett ut å blødde etter en spontanabort, mens søsteren min svinset rundt med sine to små.:-(

Denne 17.mai befinner jeg meg i Køben og ruger på tre egg jeg fikk satt inn i går.

Like greit, så får jeg det i hvert fall ikke gnidd inn...

Jeg sier det bare;noen ganger er det her bare så tøft.

Stor klem til deg Adine, og alle andre her inne.

Skrevet

Kjære Philomele,

Tenker på deg der du sitter i Køben. Det er ikke lett. Jeg føler også det samme som deg. Jul, 17.mai, "alle skal være så lykkelige om sommeren"-mnd. Det er kanskje ingen trøst i å si at en må se fremover og at det er viktig å tenke at det går! Ikke tenk at det aldri går!

På dette forumet har jeg virkelig fått håp, etter å ha lest mange sterke historier om mislykkede forsøk, men hvor de aldri gav opp, til slutt ble det positivt resultat! :) Vi får støtte hverandre i denne tiden. Håper det går bra i Køben. Enjoy Copenhagen uansett hvordan du har det. Du skal vite at det er mange som har den samme drømmen som deg, det er ikke bare "lykkelige" trillende mennesker der ute. Sender deg en STOR klem :)

Skrevet

Adine, her kommer en ekstra stor klem til deg. Jeg er i DK og har sånnsett flykta fra hele 17mai. Har akkurat hatt innsett av to egg som ikke var av optimal kvalitet, og ser bare svart akkurat nå. Kjenner på det samme om du beskriver; denne tomheten og lengselen er noe av det vondeste som kan ramme en, tror jeg. Det er ikke lett å bevare håpet hver eneste dag, og av og til må man bare få ligge langflat og hyle hvis det er det som trengs. Skulle så ønske jeg kunne ta alt dette vonde og triste fra deg og fra oss alle, men det kan jeg dessverre ikke. Kan bare sende deg en klem og trøste deg bittelitt med at jeg aner meg hvordan du har det. KLEM

Skrevet

jeg vil også klemme!!! :) skulle egentlig tilbragt 17 mai på hytta med mamms og papps, men hadde en liten pusefrøken som forsvant så vi avlyste.... grått i 4 dager! kom hjem igår så lykken var stor da, men da får jeg gjemme meg inni huset isteden. ingen feiring her igården, igrunn ikke på flere år...

når høytidene og sommerferiene kommer minner det om hvor lang tid vi har brukt på dette... tenker på julaften: enda ett år som jeg håpet å fortelle jeg var gravid, er jeg neste år? har jeg fått barn da? sommerferie; vente på mensen kan jeg fortelle en god nyhet nå? neeeiiiii ikke iår helleeeer...

tiden går seint i vente på nytt forsøk og den karusellen, men tiden renner fra meg i forhold til å skulle klare å lykkes!!

sukk... langt innlegg igjen!

KLEMKLEMKLEM til alle dere fine jentene:)

Skrevet

Du er ikke alene, jeg kjenner meg godt igjen. Jul , påske, 17 mai, sommerferie osv . Så nedvergende, skamfølelse , mindreverdighetsfølelse, frustrert, deprimert, panikkfølelse, gruer meg til det typiske spørsmålet : nå er det vel din tur til å få barn? Og den glad masken vi tar på oss når vi er blant andre er også belastende. Det er vanskelig for de som ikke har opplevd dette å forstå hvor vanskelig dette er for oss på alle mulige måter. Det vi går gjennom er en livskrise med en dyp sorg. . Vi må bare stå sammen og holde ut!! Vi skal greie det!!!! Vi prøver, blir det negativ test får vi støtte oss på hverandre å forsøke på nytt. En vakker dag........ Stor gruppeklem!

Skrevet

Du er ikke alene, jeg kjenner meg godt igjen. Jul , påske, 17 mai, sommerferie osv . Så nedvergende, skamfølelse , mindreverdighetsfølelse, frustrert, deprimert, panikkfølelse, gruer meg til det typiske spørsmålet : nå er det vel din tur til å få barn? Og den glad masken vi tar på oss når vi er blant andre er også belastende. Det er vanskelig for de som ikke har opplevd dette å forstå hvor vanskelig dette er for oss på alle mulige måter. Det vi går gjennom er en livskrise med en dyp sorg. . Vi må bare stå sammen og holde ut!! Vi skal greie det!!!! Vi prøver, blir det negativ test får vi støtte oss på hverandre å forsøke på nytt. En vakker dag........ Stor gruppeklem!

på en måten er det en liten trøst at det er noen der ute som forstår tankene mine :)

Jeg har overlevd dagen, men er lei meg inni sjela mi!! Babyn min hvor er du? når kommer du? jeg orker ikke vente på deg lenger!

Skrevet

Jeg forstår deg så godt, jeg beg å prøve for ca 77,5 år siden. Er så lei å sliten av alt tanke kaoset. Tenk hadde vi fått fri bare en dag fra desse tenkene....men neida...hver dag kommer tankene eller man blir påmint!!! Bare grin å få ut frustrasjon, så kommer nok de positive tankene dukkene frem etter hvert:) dette skal du klare!!! Jeg heier på deg!!!

Skrevet

Hoho 7,5 skulle det stå:P

Skrevet

Hei! Har vært der du er og forstår så inderlig godt tankene dine Adine. Vi prøvde aktivt i godt og vel 8 år før jeg tvang igjennom sjekking av "beholdningen" til mannen. Den viste seg å være dårlig så etter det startet vi prøverørskarusellen med ICSI. Ble gravid på første frys og fikk gulljenta vi da :) Det er veldig tungt å se alle store mager eller barnevogner på slike dager. Jeg har grått mang en helligdag og vanlig dag for den saks skyld.. Har en søster som fikk tvillinger og venninner som produserer som høner!! ønsker deg masse lykke til og håper du en gang får gå med stor mage og barnevogn :)

Skrevet

åå :) så søte dere er!!

17mai gikk supert da ;) men holdt meg borte fra byen ;) hehe... og i dag er jeg veldig godt humør igjen ;) og det har jeg tenkt til å beholde, og slutte å sutre!

Tusen takk for alle gode ord jenter! 77,5å var lenge å prøve mammaHåp1 ;) hehe... du må vel snart være 100 år du nå da :P

hihi!

nå har jeg bestemt meg for å leve det livet jeg har, i steden for å leve det livet jeg ønsker meg! For det livet jeg ønsker meg, det kommer! Det er jeg sikker på!!

Ha en god helg jenter :P

Skrevet

Jeg kjenner meg så inderlig igjen....... Høytider er tøffe! Dro på harrytur 17 mai vi da..... Vekk fra alt....

KLEM!

Skrevet

Jeg kjenner meg så inderlig igjen....... Høytider er tøffe! Dro på harrytur 17 mai vi da..... Vekk fra alt....

KLEM!

så koselig å høre fra deg igjen fru fomle!! Hvordan går det med deg nå? driver du fortsatt i naturlig syklus??

Skrevet

Jepp.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...