Gå til innhold

Plutselig oppe flere ganger om natta :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 3.5 måned tok vaksine da han fylte 3 måneder, og etter det er han oppe 4-5 ganger om natta, tidligere mellom 1-2. Kan vaksinen ha gjort han mer urolig, eller kan det være at han nå trenger mer enn pupp? Jeg fullammer. Er det for tidlig å begynne å introdusere annen mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Hvor lenge siden er det han tok vaksinen?

Gutten min ble sutrete og generelt utilpass i en uke (!) etter tre mnd vaksinen, men hadde ikke problemer med nattevåk.

Men babyene reagerer jo forskjellig så kan jo være den som er årsaken..

Litt tidlig med fast føde, de anbefaler 4 mnd hvis du gir nan og 6 mnd dersom du ammer. Men det er anbefalinger, man må se an barnet, hvis ikke melk metter nok så må man gi fast føde.

Jeg begynte ved 3,5 mnd, han sutret etter flaska og var tydelig ikke mett.

Skrevet

Oi ser nå at det er ca 14 dager siden han ble vaksinert.

Det var jo litt lenge etter å ha bivirkninger det da.

Men man kan jo aldri vite...

Skrevet

Da min ble rundt 4 måneder endret søvnmønstert seg fullstendig, og slik ble det nesten 3 måneder. Hadde en baby som sov forholdvis godt om natten, men så ble det helt "kaos". Opp 4-5-6 ganger om natta. Vet at mange her med baby på samme alder slet med det samme.

Vi introduserte fast føde, med håp om forbedring (jeg ammer), men det hjalp ingenting. Prøvde også nattavvenning, uten hell. Sier ikke at det blir slik for deg, men.... Ikke stress med fast føde hvis du ammer, jeg tror ikke det nødvendigvis vil gjøre det bedre.

Skrevet

Tror det bare er slik for noen babyer. Slik var det med min også. Etter 3-4 mnd så var det mange flere ganger opp om natta. Noe av det var økedøgn som er viktig for å øke melkeproduksjonen. å begynne å gi mme eller fast føde klusser bare med det babyen prøver å ordne med mener jeg. Sålenge den legger på seg som den skal holder det med pupp. å gi noe annet da er bare for din skyld ikke for babyens...

Skrevet

Ja, er et par uker siden han fikk vaksine.

Jeg syntes han virker fornøyd med maten han får (amminga), men kanskje jeg skal prøve å legge han mer til for å øke produksjonen litt?

Ja, må innrømme det hadde vært for min del. Blir jo helt ødelagt i kroppen av å holde på sånn om natta, og er trøtt hele dagen og legger meg tidligere og tidligere om kvelde, i håp om å ta igjen litt søvn.

Han legger bra på seg, ikke masse. Er en lang og tynn gutt, men helsesøster var fornøyd. Skal dit om ett par uker, skal veie da så ser vi om ting fortsatt går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...