Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Jeg skal snart få mitt første barn og er nå i full gang med å planlegge til tiden etterpå! Jeg gleder meg til å endelig (forhåpentligvis) kunne gå i vanlige klær og kjøpe mange fine sommerkjoler. Men så slo det meg; hva slags klær bruker man i barseltiden? Er det slik at man bør kjøpe ammetøy også? (trodde jeg var ferdig med den fæle mammatøy-moten) må vel ha klær med lett tilgang til puppen så det begrenser jo litt hva man kan gå med etterpå. Eller er ikke dette noe problem? :) (jeg er ikke så glad i å fremheve frontpartiet med dype utringninger )hvertfall ikke nå som det blir enda større)
Lille- MO Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 det er ikke noe problem jeg brukte vanlige singleter og pene bluser på sommeren. puppen får du frem og du kan bruke helt vanlige gensere, høyhalsede om du vil, det er bare å ha en singlet under så den dekker magen når du drar opp genseren for å amme. jeg kjøpte en ammetopp og et par ammebh'er på h&m, men ikke noe annet. har ammet i 13 mnd nå, og ikke hatt behov for noe annet ammetøy enn det
magnhild81 Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Eneste jeg har hatt av ammetøy er ammebh`er. Jeg hadde der i mot alltid på meg en singlet under bluser/trøyer ovs, for da følte jeg det var lettere å gi minsten uten å vise frem puppen til alle på varmeste sommeren satt jeg med et helseteppe eller lign. over skulderen så det skjulte innsynet.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Eneste ammetøyet jeg kjøpte var ammesingleter, kjøpte på H&M og Lindex. De kan du åpne over puppen og da kan du ha hva som helst over siden singleten dekker magen når du drar opp genseren/toppen. Jeg var ikke veldig glad i kjoler da jeg ammet, siden du ikke kan dra de opp må du dra de ned og da følte jeg meg veldig naken. Når hele skulderen er bar og puppen ute følte jeg meg utilpass. Men er egentlig ganske mange fine ammekjoler da, med åpning til puppen så du slipper dra ned hele stroppen på kjolen.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 En annen ting du skal huske på er at du ikke spretter tilbake i din vanlige størrelse etter fødselen. Alt du har gått opp i vekt må ned igjen den harde måten (bortsett fra 5-6 kg som forsvinner med babyen). I tillegg er magen stor og slapp en god stund!
anonym91 Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 trenger ikkje og kjøpe amme tøy.. har kun brukt vanlige klær i amme tiden.. ville venta med og handle klær til ett par uke etter fødsel.. blir ikkje samme farsong og det som satt fint før passe ikkje lenger.. føler eg måtte ha lenger topper etter fødselen selv etter eg kom i min normal vekt. men lurt og velge overdeler så er lett og få frem puppen.. om du bruker kjole ville eg valgt en utringa mtp at du ikkje kan dra opp hele kjolen
Gjest mphs Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Jeg hadde noen boob ammetopper som jeg kjøpte da jeg fikk min første. Ser at ingen andre i denne tråden syns de trengte det, men jeg syns nå de var supre. Finnes også fine boob kjoler for når man ammer. Søsteren min hadde noen slike og de var virkelig kledelige til henne. Endret 16. mai 2012 av mphs
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Tusen takk for fine svar alle dere er vel litt optimistisk å tro at jeg kommer rett tilbake i fasong etter fødselen ja, så sikkert lurt å vente litt med å handle til man vet hvilken størrelse som blir aktuelt. Er bare så typisk meg å ha "ingenting" å ha på når sommeren kommer, og regner ikke med d blir så lett å fly i butikker de første ukene kanskje. Men får vel mye viktigere ting p fokusere på når den tid kommer HI
TPK Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 En singlet skjulte ikke min SLAPPE mage hvertfall, så jeg brukte mye bluser med knapper foran, eller skjorter. Kjoler og tunika med knapper er også praktisk. Hadde fortsatt singlet under da, men bare sånne med tynne stropper som jeg bare kunne strekke ned. Boob-klær synes jeg er himla dyre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå