Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er bare at flyselskapet vil ha det skriftelig at flyturen ikke vil gjøre det slik at de må nødlande pga graviditeten. For da taper de penger..

For de vil helst ikke oppleve at noen begynner på fødselen i et fly, der det er ingen lege. Som må enden gjøre at de må snu el lande en helt annen plass for å komme seg til et sykehus.

Men vis graviditeten har vært helt uproblematisk så er det bare å få legen til å skrive ut en legeerklæring par dagen før man reiser slik at flyplassen ser at denne gjelder fra da du drar med dem :)

Gjest Shanti ♥

De vil bare forsikre seg om at svangerskapet ditt forløper normalt, v.h.a. en legeattest. For noen svangerskap kan det være en risiko å fly (f.eks. tidligere prematur fødsel, svak livmorhals etc)..

Skjønner ikke at de absolutt skal ha det fra en lege nede på Gran Canaria - holder det ikke om fastlegen din skriver en attest på engelsk? Det er en kjekk mal nederst på siden her, som du kan ta med til legen din som et eksempel:)

http://www.lommelegen.no/artikkel/flyreise-og-graviditet

Jeg var på ferie til Gran Canaria sist svangerskap i uke 31 til 32. Vi hadde kun legeerklæring fra fastlegen på termin, men kanskje det er nye regler nå?

De vil nok ha erklæring på at alt er fint sånn at du ikke risikerer og føde på flyet :-)

Husk støttestrømper. God tur, litt misunnelig merker jeg :-)

Jeg fløy i uke 28, helt uproblematisk når jeg hadde en legeerklæring fra fastlegen som sa at jeg hadde et normalt svangerskap og at han ikke kunne se noen grunn til at jeg ikke skulle kunne fly. Er som de over her sier, at flyselskapene ikke vil risikere at fødsel er nært forestående om de skal ha deg med, eller eventuelle andre komplikasjoner. Om du har et normalt svangerskap er det ikke farlig å fly.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...