Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stumpet røyken tvert på søndag da jeg testet positivt,men fy fader det er ikke bare bare,selvom jeg er gravid!!

Har lyst til å putte noe i munnen konstant,føler jeg har gått opp flere kilo allerede. Og er så sinnsykt irritert og forbanna hele tiden.Uff det er nesten så jeg gleder meg litt til kvalmen kommer for da er røyk og røyklukt det verste jeg kan tenke meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flotte greier.. du må være kjempes stolt. :) sluttet å røyke jeg og med engang jeg testet positiv. nå er jeg i uke 10 og har ikke savnet det en eneste gang. det jeg savner er en kald øl på en soldag eller et glass rødvin i ny og ne... men ikke røyk. kan egentlig aldri tenke meg at jeg i det hele tatt røykte. merkelig greier... du kan få humørsvingninger av graviditet så tidlig i svangerskapet også så ikke skyld alt på røykekutt. :) :) lag saftis av funlight og slikk på det hele tiden... hjelper mot små spising... og kvalme når den tid kommer... hipp hipp hurra for røykeslutt. :):P

Skrevet

Liten titt fra 2.tri :)

Hadde det samme selv, sluttet rett før vi prøvde å bli gravid (som da klaffet :P )

Og klarte meg godt på begynnelsen, men etterhvert så har i fått en craving med å lukte på røyklukt :P

Har så lyst å røyke men vet at 1 røyk kan skade fosteret og kan gjøre at jeg blir avhengig igjen.

Så må virkelig holde meg i nakkeskinnet når det gjelder røyken :(

Skrevet

Heisann,vett akkurat åssen du har d for å si d sånn. når jeg ble gravid så kutta jeg røyken tvert å små spiste på alt jeg kom over å sinnet tok meg helt,hehe..så mista jeg i uke 9 :( da begynnte jeg å røyke igjen dumme meg..ble mye inn å ut av sykehus men,så kom vendepunktet for meg. fikk beskjed av legen på sykehuset i sist uke at nå var alt kommet ut etter aborten så nå var d bare å prøve ¨på ny :) jippi tenkte jeg,så da kasta jeg røykpakken for den ville jeg jo ikke ha når jeg skal prøve å få ny baby. så for 1 uke siden kasta jeg den å skal love deg at d går over med dette suget/sinnet å små spisingen går over :) kos deg masse me babyen i magen å nyt hver dag uten røyk å kos deg me frukt å grønnsaker å noe som hjelper når suget er på d værste er faktisk å ta seg en spaser tur :)

Skrevet

Hadde det samme selv, sluttet rett før vi prøvde å bli gravid (som da klaffet :P )

Og klarte meg godt på begynnelsen, men etterhvert så har i fått en craving med å lukte på røyklukt :P

Har så lyst å røyke men vet at 1 røyk kan skade fosteret og kan gjøre at jeg blir avhengig igjen.

Det har jeg og!!Jeg røyka svært sjeldent for ville egentlig ikke begynne å røyke etter at jeg var ferdig med baby periode ,men allikevel ikke heeeelt der for å slutte..Når jeg slutta pga graviditet nå, lukter det så sinnsykt godt! (men skal sier at det problemet hadde jeg før jeg slutta og,smakte drit men luktet gggggggoooodt)

Kanskje jeg klarer å bestemme meg for å holde meg helt røykfri når jeg er ferdig med babyperioden denne gangen.. :0)

Skrevet

litt av motivasjonen min er ikke bare d å prøve å bli gravid men,ble også skikkelig motivert når jeg så mammaen til bestevenninna mi dø langsomt av kols :( å så hvordan hun slet med å puste å hosta i ett kjør! da tenkte jeg å nå er d jammen nok,sånn vil ikke jeg ende opp å jeg har barn som trenger meg lenge lenge..d er vanskelig men,man må ta et valg å bare bestemme seg for d :) stå på.

Skrevet

Det har jeg og!!Jeg røyka svært sjeldent for ville egentlig ikke begynne å røyke etter at jeg var ferdig med baby periode ,men allikevel ikke heeeelt der for å slutte..Når jeg slutta pga graviditet nå, lukter det så sinnsykt godt! (men skal sier at det problemet hadde jeg før jeg slutta og,smakte drit men luktet gggggggoooodt)

Kanskje jeg klarer å bestemme meg for å holde meg helt røykfri når jeg er ferdig med babyperioden denne gangen.. :0)

Klarte å slutte i sept i fjor når jeg ble gravid da men når jeg mistet så begynte jeg på'n igjen :P Dumme mmeg :/

Jeg har et lite håp at jeg vil miste all sans for røyken når ungen kommer og at jeg ikke begynner igjen. krysser fingrene :P

Skrevet

Kjenner til den følelsen om at man må ha noe hele tiden i munnen.

jeg testa positivt mandags ettermiddag, og slutta samme dag og røyke.

Jeg har en datter fra før, røyka da under hele svangerskapet, men hadde bestemt meg for at dette svangerskapet skal jeg ikke røyke..

Nå har jeg vært røykfri i 5 dager, og jeg tygger tyggis som bare det :) men kjenner ikke suget etter røyken, selv om jeg vet at det er kjempe godt...

Skrevet

Jeg røkte under hele første svangerskap! :P Og barnet er frisk som en fisk.. Ble ikke født for tidlig(kom på termin), vekta var perfekt, og alt.. Ingen plager i ettertid heller! :P Klarte ikke slutte sist gang, men denne gangen skal jeg gå litt mer inn for det.. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare nå iom at jeg ikke stumpet røyken første gang..

Skrevet

Hvordan går det da dere som sluttet og røyke? :-D

I dag har jeg vært røykfri i 14 dager :-D Savner den litt, men det går over all forventning ;)

Skrevet

Jeg sluttet å røyke når jeg testet posetivt i april, har ikke savnet røyken i det hele tatt :) røyket selv under forje svangerskap men denne gangen hadde jeg bestemt meg for å ikke gjøre det i gjenn..

Skrevet

14 dager her og :) Var litt vanskelig i begynnelsen men nå er røyk noe av det verste jeg kan lukte!!!

Skrevet

Sluttet å røyke i oktober, da jeg fikk bekreftet positiv test, og det har gått over all forventning! Har sluttet i alle mine svangerskap, motivasjonen er så stor når man vet hva som står på spill. Med første barn brukte jeg lengre tid på å slutte, jeg var ung og uerfaren, kanskje litt svakere for fristelser.

De 5 siste graviditetene har jeg vært fast bestemt på å slutte på dagen, jeg har ikke tillatt meg selv å røyke, og det har gått kjempebra. Har forsøkt å lure meg selv med nedtrapping, men sålenge barrieren er brutt med at man har lov å røyke, så røyker jeg bare desto mer. Full kutt med en gang har altså fungert best hos meg.

Det dumme er jo at jeg har startet å røyke igjen etter hvert svangerskap, håper jeg er sterkere også her denne gang.. men da må jeg bestemme meg for å være nettopp det :-))

Lykke til alle andre røykesluttere, vi er kjempeflinke!

Skrevet

Jeg røyka under forrige svangerskap, og jentungen har i dag en mild Cp og epilepsi, dog så kommer det av en infeksjon i nyfødt perioden. Men etter hun fikk konstantert hjerneskade, så bestemte jeg meg for om jeg ble gravid igjen så kuttet jeg røyken på dagen, og det gjorde jeg, og tror nok det er beste måten og gjøre det på, og ikke trappe ned :)

Skrevet

Har ikke røyket siden januar og går kjempe bra. Har fremdeles lyst på en men klarer meg uten. Er bare i visse situasjoner at jeg har lyst på det, som etter at man har grillet og når jeg koser meg med en alkoholfritt øl ute på terrassen :) Det er noe som mangler :P

Men har ikke behov for den :)

Skrevet

3 uker røykfri, og tror nok ikke jeg savner den noe særlig heller! Er plaget veldig med kvalme!

Skrevet

slutta på dagen lett.. blei kvalm av lukta og.. men nå når kvalmen er over har eg lyst på røyk i gjenn :/ men eg kommer aldri til og røre det igjenn. heller ikkje etter babyen er ute..

bortkasta penger og ødlegger helsa.. nei takk :)

stå på jenter :) det er så hvert det og vere sur og sulten i en periode :)

Skrevet

jeg har enda ikke klart å slutte. men jeg har gått fra å røyke den sterkeste tobakken (rød 3) til den svakeste ferdigrøyken (kent).

jeg har alltid sagt at det eneste som får meg til å slutte å røyke, er om jeg blir gravid. det er ikke pent når gravide eller mammaer med vogn røyker.

men jeg har altså ikke klart å slutte enda. er 12 uker idag.

Skrevet

Jeg slutta å røyke i slutten av februar, Men pga kvalme fra uke 6 til uke 15-16 så frista det ikke litt med røyk, ikke spiste jeg noe mer pga av kvalmen heller :P Men nå når jeg ikke er kvalm lenger, kan røyksuget komme, å jeg håpe bare at jeg klarer å la vær å ta meg en røyk når baby er ute. Har jo trossalt klart meg uten i 4 måneder nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...