TurboJenny87 Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Har såvidt begynt å tenke på å pakke sykehusbagen, og vet hva jeg skal pakke. Men hvor stor kan bagen være? Med alt jeg vil ha med må jeg nok ha en koffert som er ca 70 cm x 100 cm Er det for stort? Hvor store bager\ kofferter har dere med dere på sykehuset?
Vianne Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 å? hva skal du ha med? har kjøpt bare en liten bag med plass til litt klær, toalettsaker og små div jeg..
TurboJenny87 Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2012 Jeg må ha med et par klesskift til meg selv (minst 2-3 bukser og singletter i tilfelle lekkasjer rundt omkring), hentesett til baby, toalettsaker, innesko\ tøfler, morgenkåpe, kamera osv. Dette får jeg ikke plass til i en liten bag :\
Gullunger Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Jeg pakket en liten bag i går. Har med to joggebukser, en hettejakke, tre singleter, en t-skjorte, undertøy (amme-bh), et par tykke sokker, crocs, toalettmappe (med sjampoo, dusjolje, tannbørste...osv), ammeinnlegg, bind. Dropper morgenkåpe, og hentesett til babyen tar pappaen med seg etter fødselen. Jeg tenker at trenger jeg mer, så er det ikke værre en at pappaen skaffer det... Koffert synes jeg blir altfor stort å ha med på sykehuset
ticalinda Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har pakket en liten myk bag på max 50x50 tipper jeg. Har plass til alt der! Har ikke morgenkåpe med, men alt til babyen, til og med et babyteppe, som tar litt plass! Det er ikke meningen at du skal komme drassende med masse, nei!
desemberbarn12 Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Dersom du får besøk på sjukehuset som kanskje kjem med litt presanger++ så er det greit å ha ein bag med ekstra plass...
TurboJenny87 Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2012 Hmm, kansje jeg bare skal kjøpe meg litt større bag? Gaaanske liten den som er alternativet . Har ca 1,5 times reisevei til sykehuset så er greit å ha det meste klart. Kan evt pakke 2 små bager, kun ta me den viktigste inn og ha den andre liggende i bilen. Har panikk for å plutselig ikke ha tilgjengelig det jeg trenger
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har også begynt å pakke fødebagen, den er ikke så stor, og den blir heller ikke stappfull.Skal ha med amme-bh,ammeinnlegg, truser og bind, sokker,kjole,skjørt,behagelig bukse,to topper,toalettsaker,noen bodyer og strømpebukser til babyen for å bruke på sykehuset,sandaler,fotoapparat og føner Hentesettet legger jeg fram i bilstolen som pappan tar med seg når han skal hente oss hjem Erfarer at de aller fleste har med altfor mye på sykehuset, særlig førstegangsfødende
mamma til s@lma Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har 3 uker til KS , har begynt å tenke hva jeg skal ha med men ikke pakket noe da jeg bruker en del ring hver dag . Får vaske og gjøre klar ca en uke før, i tilfelle det blir tidligere . Tar med et par gravid joggebukse og mørk ammetopp ,mi orgenkåpe , kan ikke pakke mye for bagen er ikke så stor og jeg har uke tenkt å kjøpe ny bare for den ene gangen . Skal ha et klærskifte for besøkstid, og brukemorgenkåpe og sykehustøy ellers. crocs , ammebh , de viktigste toalettsaker . Dropper sjampo og dusjgele for det får jeg på sykehuset , tar med føler og deodorant. Første gang hadde jeg med full toalettmappe med en del sminke, eget pyjamas osv, brukte ingenting av det og brydde meg fint lite om sminke. Så lenge jeg får vasket meg og stelt håret så går det fint de 3 dagene, det r jo barsel avd og ingen skjønnhetskonkuranse . Fra tidligere erfaring tar jeg ikke med egen bind , de som vi får på sykehuset er større og mye bedre de første dagene , det samme truse . Mange avdelinger bruker i tillegg engangstruse , og de er enda bedre . Hentesett til babyen gjør jeg klar før og legger igjen hjemmet , så får mannen ta det med seg når vi skal hjem . Tar kanskje med en heldrakt i bomull hvis jeg finner noe passende , men sjakkbrikkene sykehustøy ellers . Min egen erfaring fra jobb hjelper litt her , og er det noe vi må ha så får pappa komme med det. Bor 15 min fra sykehuset :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå