Gå til innhold

Jeg fikk ei jente i går! Rangere navn?

Anbefalte innlegg

Så lenge Nora og Ester ikke skal brukes daglig sammen er det helt fint som et navn.

Ellers synes jeg Clara er det fineste, har selv hatt lyst til å bruke navnet da det også ligger til familien, men mannen min liker det ikke.

Fortsetter under...

Tror det blir Nora Esther. Med Nora som tiltalsnavn og Esther med for oppkallingens del! Hva synes dere? Litt tungvint å si, men har altså tenkt å bare si Nora i det daglige. Nora er jo veldig populært, men liker det så godt at jeg velger å ikke bry meg om det. Og ikke minst synes jeg hun passer til Nora. Har prøvd ut flere navn mens jeg snakker til henne ;-) Mannen min liker begge navnene :-)

Evt kan man jo skrive Norah, men tror ikke det blir aktuelt.

Nora Esther er kjempeflott - gå for det! Heldige lille jente! Og gratulerer som trebarnsmor!

Takk for mange svar! Fint å lese hva andre tenker!

Det blir Nora Esther. Nora fordi det er vakkert og passer til den lille jenta med store brune øyne og masse svart hår. Og Esther etter mormor, hun er født på hennes bursdag som også var termindatoen. Synes Esther er et stilig navn. Ja, litt tungt med Nora Esther, men det er uten bindestrek ;-) Synes det klinger fint m vårt spanske etternavn også. Litt internasjonal klang :-) Jeg er i allfall fornøyd m valget :-)

Takk for meninger :-)

Annonse

Jeg ville gått for Esther :) De to andre har kun ett navn, og Esther passer best med søsknenes navn. Du har jo valgt flotte navn til barna dine, og ikke noen på topp 10. Nora er jo veldig veldig poppis.

Ville absolutt valgt Esther. Du hadde jo mange gode grunner til å velge det navnet, leste jeg :)

Jeg er helt enig med Gullunger! Jeg har også to navn og er megastolt over begge to :) jeg bruker bare det første til daglig, men jeg skriver under med begge! Og siden nora er veldig pop for babyer nå, kan det være en fordel med to navn :) jeg hadde et veldig vanlig navn for barn på min alder, og det var fire stk i klassen som het det samme! Da var det fint at alle hadde to navn! :)

Jeg synes ikke det klinger 100% i mine ører med Nora esther, men det er utrolig fine navn begge to! :)

Go for it! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...